לישון במוזיאון: בבית המלון רויאל ביץ' הוקמה גלריה לאמנות דיגיטלית

הגלריה לאמנות דיגיטלית (צילום, וידיאו ואנימציה) במלון משתרעת על-פני 23 קומות ויותר ממאתיים חדרים

יש מיזמים שלא משנה כמה כסף הושקע בהם - הם לא היו יוצאים אל הפועל לולא כימיה בין האנשים המעורבים. זה המקרה בחממה לאמנות דיגיטלית, ובשמה הרשמי Digiart, שהושקה ביוני במלון החדש רויאל ביץ' בתל אביב. שירה אורן-נחמיאס, מבעלות המלון, פנתה לפני יותר משנתיים לאוצר האמנות שרון תובל וביקשה להפוך את המלון לגלריה ענקית שאין כדוגמתה בארץ. תובל, אמן, אספן אמנות ואוצר, התחמק מלטמון ידו בפרויקט, והעדיף להתמקד בקידום אמנים צעירים בגלריות קטנות. אבל הפגישה עם שירה, חובבת אמנות ויזמית, לא השאירה איש מהם אדיש, והם יצאו לדרך משותפת: הקמת גלריה לאמנות דיגיטלית (צילום, וידיאו ואנימציה) המשתרעת על-פני 23 קומות ויותר ממאתיים חדרים.

מה זה אומר? בכל חדר תלויה יצירת אמנות אחרת, חד-פעמית ומקורית, שיצר אמן ישראלי צעיר, שנבחר מבין מאות. החללים הציבוריים, בראשם המסדרונות, נבנו ברוחב כפול ועם תאורה מוזיאלית ייחודית, כדי להכיל את היצירות שנבחרו בקפידה והותאמו זו לזו בהרמוניה. בסך-הכול תלויות ומוקרנות על קירות המלון יותר מ-500 יצירות מרגשות.

היצירות לא "הולבשו" על מבנה קיים, אלא בדיוק להפך - המבנה תוכנן בקפידה (בידי האדריכל הגרמני הארלד קליין, כדי לשמש בית לאמנות עכשווית.

כל אורח במלון, וגם עוברי אורח (בהרשמה מראש ובחינם), יכולים לסייר בחללים הציבוריים, לסרוק ברקודים בסמרטפון, לקבל טאבלט לסיור מודרך ואף לרכוש יצירה (לצד כל תמונה מופיע המחיר). לכל יצירה הוגדר מראש מספר העותקים שאפשר לרכוש, וכל חובב אמנות יכול לקנות עותק, שיודפס בתוך יום ויעבור לביתו. התערוכה תמשיך להתחדש, כדי שלא יהיה משעמם.

לינה בבית מלון מעוצב להפליא על החוף היא חוויה משובבת לכל הדעות, אולם הפעם מדובר בחופשה עם ערך מוסף: לישון במוזיאון. מרגש לשוטט במסדרונות המוארים כגלריה ולחוות אמנות אמיתית, ולא להסתפק בציורים סתמיים ונטולי אופי.

ישרוטל רויאל ביץ', הירקון 19 תל אביב, טל' 03-7405000, www.facebook.com/DigiartIsrael