עובד בטבע: נפגעתי בעבודה - והחברה לא אישרה טיפול בביה"ח

תובע את החברה בטענה כי בעודו בדרך לביה"ח כדי לקבל טיפול רפואי, קצין הבטיחות של מפעל טבע התקשר אליו והורה לו לחזור באופן מיידי לעבודה

עובד של חברת טבע הגיש תביעת פיצויים נגד החברה בטענה כי נפגע בתאונת עבודה, אולם לאחר שהוחש לבית-החולים במונית ועוד טרם קיבל טיפול רפואי, התקשר אליו קצין הבטיחות של המפעל בו עבד והורה לו לחזור באופן מיידי למפעל, בטענה כי לא מדובר בתאונת עבודה.

על-פי התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בכפר-סבא באמצעות עו"ד אייל מיכאלי ממשרד פרץ-פרידמן-מיכאלי, התובע, שעבד בקו אריזה בטבע, נפגע כתוצאה מתאונה שאירעה במפעל החברה בכפר-סבא, כאשר תוך כדי הליכה לאחור עם עגלת שירות, על מנת להיכנס לתוך מעלית משא, נסגרו עליו דלתות המעלית עוד בטרם השלים את הכניסה, והוא נלכד בין הדלתות.

לפי התביעה, למקום התאונה הגיע חובש מטעם החברה, וזה החליט כי יש לפנות את העובד לקבלת טיפול רפואי בבית-החולים "מאיר" בכפר-סבא. מטעם החברה הוזמנה מונית, ואף נשלח מלווה על מנת שיובילו את העובד לטיפול רפואי.

לטענת העובד, רגע לפני כניסתו לשערי בית-החולים, קיבל המלווה טלפון מקצין הבטיחות של טבע, שהודיע לו כי הוא אינו מאשר את הנסיעה מאחר שלא מדובר בתאונת עבודה, וכי על העובד לחזור למפעל.

עוד נאמר לעובד, לטענתו, כי אם יקבל את הטיפול הרפואי בחדר המיון, יחולו הוצאות הטיפול עליו ולא יוכרו כתאונת עבודה.

לטענת העובד, הוא היה המום ונאלץ לשוב למפעל, עדיין מבלי לקבל כל טיפול רפואי, ורק כשחזר לביתו הוא פנה לקבלת טיפול רפואי ראשוני במוקד של קופת-החולים, ושם התברר כי הפגיעה שלו קשה.

לדבריו, הבדיקות הראו כי הוא סובל מקרע בגיד בכתף הימנית, שבעקבותיו הוא נזדקק לשני ניתוחים. למרות הניתוחים ולמרות טיפולים פיזיותרפיים, התובע נותר עם כאבים ומגבלות בשתי הכתפיים.

לטענת התובע, בתחילה המשיך לעבוד לסירוגין, אך ככל שמצבו הלך והחמיר, הוא נאלץ לצאת לחופשת מחלה. העובד לא שב לעבודתו במפעל ומצוי גם כיום באי-כושר מוחלט. מומחה רפואי קבע לו נכות צמיתה בשיעור של כ-30%, וגם הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה.

בתביעה טוען העובד לאחריותה של טבע, כמעסיקתו, לנזקים שנגרמו לו, וציין עוד כי לאחר התאונה החליפה החברה את דלתות המעליות במפעל וכן התקינה מערכת איתות קולית הפועלת בעת סגירת דלתות המעליות.

מטבע נמסר בתגובה: "טבע לומדת את כתב התביעה ותגיב לו בדרכים המקובלות. יודגש כי טבע הינה חברה אשר מקפידה על בטיחות ורווחת עובדיה ומועסקיה, בהתאם להוראות החוק".