זמן מתכות?

תיאורטית יש למניות המתכות הרבה מקום לעלייה, שווה לשים עליהן עין ואולי קצת דולרים ■ בזהב - מהלך מעל 130 יהיה סימן חיובי

העין הטכנית שלנו מזהה התעוררות בסקטור המתכות. מכיוון שתיאורטית יש למניות המתכות הרבה מקום לעליה, שווה לשים עליהן עין ואולי קצת דולרים. אנחנו עשינו כך בתיק קניון המניות כך שהוא נראה מתכתי למדי.

נתחיל בזהב. GLD היא ה-ETF העוקבת אחרי מחיר הזהב (בפועל כשאתם קונים אותה, יש זהב פיזי כנגד הקניה שלכם...). קצת התעוררנו מאוחר שכן על פי כללי פיבונאצ'י, נקודת הקניה הייתה 115 ושם באמת הזהב נעצר. מכל מקום, מכאן הוא אמור לעלות לכיוון 137 ואח"כ 150, רמת מבחן משמעותית. מהלך מעל 130 יהיה סימן חיובי. תמיכה ב-125 דולר. אנחנו לא חסידי ההשקעה בזהב שכן מדובר בהשקעה פסיכולוגית בלבד ולכן גם לא היינו עירניים לעלייתו. אבל, עדיין לא מאוחר מדי להצטרף למהלך.

איפה שכן היינו עירניים בתיק קניון המניות זה עם CDE, מניה של חברה הכורה כסף וזהב ונסחרת בשווי שוק לא גבוה של 1.4 מיליארד דולר. המניה מתאוששת מרמת שפל של 11.5 דולר ויכולה לעלות ללא קושי עד 16 דולר. מהלך מעל 16 דולר יחשב סימן חיובי להמשך.

עוד מניה מתכתית בקניון המניות, הפעם פלדיום, היא SWC. SWC מדשדשת בינתיים אבל יש סיכוי לפריצה כלפי מעלה. PAL היא אפשרות יותר ספקולטיבית בתחום (חברה קטנה יותר ושער מניה אופטי נמוך). זו אפשרות לא רעה בכלל.

גם AA התעוררה

ונסיים את הסקירה המתכתית עם המניה שהרדימה אותנו, אלקואה, AA. כמעט התייאשנו ממנה אבל ביום שישי היא הראתה סימני חיים. אולי כיאה להיותה נציגת האלומיניום, המתכת הקלה שהשימוש בה חובק עולם ותחזיות. מתי שהוא המניה הזו אמורה להתעורר ולתת את המהלך שלה הן משום שהביקוש לאלומיניום צפוי לגדול והן בשל מהלכים אסטרטגיים שהחברה מבצעת. האם המתי שהוא הזה הגיע? מהלך מעל 8.4 דולר יחשב סימן חיובי בעניין ובכל מקרה לא נרצה לראות אותה מתחת ל-8 דולר.

נישאר היום עם סחורות ונציין גם את DBA, ETF הסחורות החקלאיות שגם היא נמצאת ברמת שפל. גם עליה שווה לשים עיין (הגדלנו פוזיציה בתיק קניון המניות) שכן יש התעוררות מרמת שפל. מהלך מעל 25.4 דולר יחשב סימן חיובי לעניין הזה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.