עיצומים בחברת החשמל: עובדים בדרום עזבו את המשרדים

ההחלטה התקבלה אתמול במזכירות הארצית של הוועד, בתגובה לניסיון של ההנהלה לפגוע בתשלומי שכר לשני עובדים שנקטו בעיצומים ■ העובדים מסרבים לספק נתונים שיאפשרו ליצרני החשמל הפרטיים לחייב את לקוחותיהם

החרפה בעיצומים בחברת החשמל: עובדי מחוז דרום בחברה עזבו הבוקר (ד') את משרדיהם ולא יספקו שירות ללקוחות החברה בדרום הארץ. ההחלטה על ההחרפה התקבלה אתמול במזכירות הארצית של ועד עובדי חברת החשמל בתגובה לניסיון של ההנהלה לפגוע בתשלומי שכר לשני עובדים שנקטו בעיצומים.

עובדי חברת החשמל נוקטים בעיצומים זה מספר חודשים על-רקע אי ההתקדמות במו"מ לרפורמה בחברה וחיבורם של יצרני חשמל פרטיים. העובדים מסרבים לספק נתונים שיאפשרו ליצרני החשמל הפרטיים לחייב את לקוחותיהם.

הנהלת חברת החשמל בראשות המנכ"ל אלי גליקמן תבעה את העובדים בגין עיצומים אלה בבית הדין לעבודה אך לפי שעה לא התקבלה בקשתה להוציא צו מניעה כנגד העובדים.

יצרני החשמל הפרטיים שחוברו לרשת הם OPC של החברה לישראל ודוראד. שתי התחנות אמורות לספק חשמל מוזל ללקוחות הגדולים ביותר במשק ובהם מערכת הביטחון, חברת מקורות, רשת קניוני עזריאלי, מפעלי אינטל ומלונות ישרוטל. עובדי חברת החשמל מסרבים לספק נתונים על היקף צריכת החשמל של הלקוחות - ומשום כך אין אפשרות לחייב אותם בתשלום עבור החשמל.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדיניות הנהלת חברת החשמל והדירקטוריון הינה אפס סובלנות לעיצומי עובדים. אין שום הצדקה למהלך זה של אירגון העובדים, החברה תפנה בהקדם לבית הדין לבקשה להוצאת צו שיורה לעובדים לחזור מיד לעבודה".

מוועד העובדים נמסר: "עובדי החברה מתנהלים על פי קביעת ביה"ד לעבודה. למרות זאת, החליטו בהנהלת החברה לפגוע בשכרם של שני עובדים, חרף העובדה שבמהלך העיצומים הם עסקו בחברה בעבודה אחרת. ההנהלה התעקשה לחבל בפרנסתם על אף בקשתנו להימנע מכך. אם הממונה על השכר באוצר - שהנחה את ההנהלה לנקוט בצעד בלתי סבר זה - מעוניין שנשבית את כל החברה, זה מה שנעשה".