שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ל-3.562 שקלים

האירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.1% ל-4.75 שקלים ■ מגמה שלילית בבורסרות אירופה; החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות ■ מוד'יס אישררה אתמול את דירוג האשראי של ישראל ■ מדד המחירים עלה ב-0.3%

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש מול השקל בכ-0.3% ונקבע על 3.562 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.751 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר ב-1.33 דולרים לאירו ואילו הין היפני ממשיך במגמת ההתחזקות מול הדולר ונסחר סביב 97 ין לדולר.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום בירידות שערים, לאחר נעילה שלילית בוול סטריט. המסחר באירופה מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות. החשש המרכזי בשווקים נוגע לאפשרות שה'פד' יתחיל לסגת מהתוכניות להקלה כמותית ולהעלות את הריבית. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-0.3%, והוא עומד על 102.1 נקודות. כך פרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). קריאת המדד החודשית תואמת פחות או יותר את הקונצנזוס בשוק. התייקרות המס על משקאות אלכוהוליים, שנכנסה לתוקף בחודש החולף, הביאה לקפיצה של 10% בסעיף הרלוונטי. עליית מחירים נרשמה גם בסעיפי הדיור, הפירות והירקות והנופש.

חברת דירוג האשראי מוד'יס העניקה אתמול "אור ירוק" לכלכלה הישראלית. החברה אישררה את דירוג האשראי של ישראל והותירה אותו על כנו ברמה של A1 עם תחזית יציבה. מדובר באשרור דירוג ראשון מאז העלתה מודי'ס את דירוג המדינה ל-A1 באפריל 2008.