התעשייה עדיין מתכווצת: מדד מנהלי הרכש עלה ל-47.6 נק'

רכיב הביקושים ליצוא עבר החודש להצביע על התרחבות בפעילות לאחר חודשיים של התכווצות ■ רכיב הביקושים המקומיים ירד גם החודש - חודש הרביעי במגמת התכווצות

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יולי 2013 עלה במעט לרמה של 47.6 נקודות (עלייה של 1.6 נקודות אחוז). זהו החודש השלישי שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית (רמה נמוכה מ-50 נקודות).

רכיב הביקושים ליצוא עבר החודש להצביע על התרחבות בפעילות לאחר חודשיים של התכווצות. לעומתו, רכיב הביקושים המקומיים ירד גם החודש - חודש הרביעי במגמת התכווצות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, המשיך במגמת העלייה גם בחודש יולי, ורמתו הגיעה ל - 50.8 נקודות. המדד האמריקני המשיך להשתפר ועלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2011 - 55.4 נקודות. המדד בגוש האירו עלה אף הוא לרמתו הגבוהה מזה שנתיים - 50.5 נקודות, ההתאוששות נרשמה בארבע המדינות הגדולות בהובלתה של גרמניה. עלייה נרשמה גם במדד מנהלי הרכש בבריטניה. מנגד, ירידות במדד נרשמו ביפן ובמשקים המתעוררים, שבהם נרשמה הירידה החדה ביותר מזה ארבע שנים אל מתחת ל-50 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי מדד מנהלי הרכש נמצא מזה שלושה חודשים מתחת לרמת ה-50 נקודות, נתון המאותת על התכווצות בפעילות התעשייתית. החודש חל שיפור בביקושים ליצוא שחזרו להצביע על התרחבות בפעילות, אך רכיב הביקושים המקומיים עדיין מתקשה להתאושש והחודש אף נרשמה בו ירידה נוספת. רכיב התעסוקה נותר יציב, אך עדיין ברמה שמצביעה על התכווצות. האינדיקטורים לפעילות המשק שמפרסמת הלמ"ס מצביעים על חולשה מדאיגה ביצוא התעשייתי - ירידה חדה של 9% בחודש יולי, ומנגד נתונים טובים יחסית לביקושים לצריכה הפרטית. נתוני מדד מנהלי הרכש מאותתים כאמור על שינוי במגמה של הביקושים המקומיים בחודשים הקרובים.