הסתדרות העובדים הלאומית תובעת מפרטנר 1.2 מיליון שקל

‎זאת בטענה כי החברה מסכלת את ניסיונות העובדים להתארגן ■ פרטנר דוחה את הטענות מכל וכל וטוענת כי תביעת ההסתדרות הלאומית נגדה מהווה לשון הרע

האם חברת הסלולר פרטנר תשלם פיצוי של יותר ממיליון שקל בגין פגיעה בהתארגנות העובדים בחברה? ההסתדרות הלאומית הגישה לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה בסך 1.2 מיליון שקל נגד פרטנר, בטענה כי החברה מסכלת את ניסיונות העובדים להתארגן.

באמצעות עו"ד עדי אלאלוף ממשרד עורכי דין גורודיסקי ושות', טוענת ההסתדרות הלאומית כי הנהלת פרטנר מתנכלת להתארגנות העובדים באופן מכוון, מתוכנן ושיטתי.

"נסיבות ההתנכלות חמורות במיוחד תוך שימוש בעובדים זוטרים כשליחים, האנוסים לפעול לפי הוראותיה במתכונת כוחנית ונצלנית של 'נוהל שכן', במטרה לפגוע בהתארגנות ולסכלה", נטען בתביעה.

פרטנר דוחה את הטענות מכל וכל, ובכתב תשובתה לתביעה אף ביקשה מבית הדין להורות להסתדרות העובדים הלאומית להימנע מהצגת מצגי-שווא, מאמירות שקריות, מפעולות איום והפחדה כלפי העובדים ומכל מעשה שיש בו משום הטרדה או פגיעה בפרטיות העובדים.

בנוסף ביקשה החברה כי בית הדין יחייב את הסתדרות העובדים הלאומית בתשלום פיצוי לפרטנר בסכום כספי זהה לזה שבו תבעה אותה (1.2 מיליון שקל), בטענה כי התביעה מהווה לשון הרע.

בא-כוחה של פרטנר, עו"ד נחום פינברג, הדגיש כי לאורך תקופת ניסיונה של הסתדרות העובדים הלאומית לארגן את עובדי החברה, "פעלה החברה על-פי דין וברוח שיתופית ואיפשרה לנציגי ההסתדרות להיכנס למתחמי החברה ברחבי הארץ, לפעול ולהפיץ עלונים ודפי הסבר ואף להיפגש עם עובדים".

בתחילת יולי הוכרזה יציגות של עובדי המעבדה הארצית של פרטנר, ומאז, נטען בתביעה, פעלה החברה בניגוד לחוק במטרה לסכל מהלך זה.

"יש למנוע מפרטנר הפרעה נוספת להתארגנות, לרבות על-ידי צווי מניעה, מתן הוראות מפורשות לעניין אי-התערבות ופסיקת פיצוי כספי, בגין התערבות אסורה ופגיעה בהתארגנות העובדים", נטען בכתב התביעה.

ההסתדרות הלאומית עומדת על טענותיה. לדבריה, בימים האחרונים מגבירה הנהלת פרטנר את ניסיונותיה להקשות על התארגנות עובדים.

בית הדין לעבודה יקבע בקרוב איזה מהצדדים צודק בטענותיו.