נילי פריאל-ברק טוענת לאכיפת בררנית; האם תורשה לזמן עדים?

פריאל-ברק מבקשת מבית הדין לזמן עדים כדי להוכיח כי כתב האישום נגדה בגין העסקת עובדת זרה צריך להתבטל בשל אכיפה בררנית ■ רשות האוכלוסין מתנגדת

האם בית הדין לעבודה יאפשר לנילי פריאל-ברק, רעייתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, לזמן עדים במטרה להוכיח כי כתב האישום שהוגש נגדה בגין העסקת עובדת זרה ללא היתר צריך להתבטל מחמת אכיפה בררנית?

רשות האוכלוסין וההגירה ופרקליטה של פריאל, עו"ד נבות תל-צור, מנהלים באחרונה ויכוח קשה בסוגייה.

פריאל-ברק עומדת לדין בפני שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, אורנית אגסי, בגין העסקת עובדת זרה בשם וירג'יניה נאברו במשק-בית ללא היתר.

באפריל השנה ולמרות התנגדות רשות האוכלוסין, התיר בית הדין הארצי לעבודה לפריאל-ברק לעיין בכתבי אישום שהוגשו נגד נאשמים אחרים שהואשמו בעבירות זהות של העסקת עובדים זרים. ‏

פריאל-ברק ופרקליטה ביקשו לעיין בכתבי האישום לצורך הוכחת טענתה כי הרשות נקטה כלפיה באכיפה בררנית בכך שהחליטה להעמיד אותה לדין, בעוד שבמקרים דומים אחרים היא נמנעה מהגשת כתבי אישום. ‏

לאחר שהועברו העתקים מכתבי האישום לפריאל-ברק, היא ביקשה לזמן גם עדים ולהביא ראיות נוספות להוכחת טענותיה, אך בשבוע שעבר הודיעה רשות האוכלוסין כי היא מתנגדת גם לכך.

לדברי הרשות, פריאל-ברק מיצתה את ההליכים בעניין קבלת חומרי חקירה לאחר שקיבלה את העתקי כתבי האישום שביקשה. "מדובר בניסיון ל'מסע דייג' נוסף של הנאשמת, במטרה שאולי יימצא איזה 'שביב תקווה' שיהיה בו כדי להביא לביטול כתב האישום נגדה", כתבה הרשות.

עו"ד תל-צור לא השלים עם טענות הרשות ובתגובה שהגיש הוא טוען כי גם לאחר שפריאל-ברק קיבלה את העתקי כתבי האישום, לא התבהרה עדיין התמונה המשפטית/עובדתית במלואה, ולכן יש לה צורך לזמן עדים ולהביא ראיות שיוכיחו את טענותיה.

לדברי תל-צור, באמצעות כתבי האישום שהועברו לא ניתן לברר סוגיות מהותיות כגון, האם הם הוגשו בעקבות בקשות נאשמים, האם מדובר בעבירה ראשונה ויחידה של הנאשמים על החוק הרלוונטי, מדוע נמחקו למעלה מ-20 כתבי אישום מתוך הרשימה וסוגיות רלבנטיות וחשובות נוספות.

"את הניסיון לחסום את בירור האמת ואת דרכן של הראיות לבית הדין הנכבד, יש לדחות בשתי ידיים!", כתב עו"ד תל-צור בבקשתו.