הכנ"ר: ספק רב אם מכירת כלל ביטוח תתבצע

(עדכון) - במקביל טוען אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש, כי "אין בהילות לאשר את עסקת מכירת כלל ביטוח" ע"י ביהמ"ש ■ מנגד סבור עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה כי יש לקדם את העסקה בתנאים מסוימים

האווירה מתחממת לקראת הדיון הגורלי בעניין השליטה באי.די.בי ביום ראשון בביהמ"ש המחוזי בת"א. בזה אחר זה שולחים המומחים מטעם ביהמ"ש והכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) את תגובתו לעסקת מכירת 32% ממניות כלל ביטוח, עליה הודיעה אתמול אי.די.בי פתוח.

בעוד אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה, סבור כי "אין בהילות לקבל את אישור ביהמ"ש לעסקת כלל ביטוח בטרם יתברר גורל השליטה בחברה", לגביו יכריע השופט אורנשטיין ביום הקרוב, סבור עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש בחברה, כי על ביהמ"ש לקדם את העסקה, זאת תוך כדי שינויים בהסכם המכירה, ביניהם קביעת נאמנות קשיחה להבטחת הרוכשים (קבוצת JT) ודרישה לערובה הולמת מצדם לעסקה בהינתן האישורים הרגולטורים הכרוכים בה. נזכיר כי השופט איתן אורנשטיין אמור לאשר או לדחות את עסקת כלל ביטוח עד ה-15 באוקטובר.

זאת ועוד, הכנ"ר סבור כי למרות שהעסקה ראויה להישקל, עולות ממנה שאלות המטילות את "היתכנותה של העסקה בספק רב". לטענתו גיבוש קבוצת המשקיעים המותנת ב-45 יום, והסמן הנדרש לקבלת ההיתרים הרגולטורים של עסקת המכירה, "הופכים את מתווה עסקת כלל ביטוח להיות בגדר אופציה בלבד".

בהתאם, מציע הכנ"ר כי אם בתום 45 היום לא תוכח איתנותם הפיננסית של המשקיעים הפוטנציאליים, תפקע ההגבלה על ניהול המו"מ ומכירת מניות כלל ביטוח.