מניית היום: חברת ביוטק שהודיעה על השקעה ומזנקת בכ-30%

החברה הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד סיני פרטי, בהיקף כולל של 4 מיליון דולר תמורת הון מניות ועבור רישיון למיסחור מוצרי החברה בסין

חברת הביוטק קולפלנט, הודיעה הבוקר (ב') כי חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד סיני פרטי, בהיקף כולל של 4 מיליון דולר תמורת הון מניות ועבור רישיון למיסחור מוצרי החברה בסין. בעקבות ההודעה מניית החברה מזנקת בכ-28% במסחר בת"א.

על פי מזכר ההבנות, תזרים החברה המשקיעה לקולפלנט 4 מיליון דולר בתמורה למניות ועבור רישיון למיסחור מוצרי החברה בסין, למעט מוצרי האורטופדיה. מתוך הסכום האמור, 2.5 מליון דולר יושקעו במניות חברת קולפלנט בעת החתימה על ההסכם הסופי בתמורה ל-10% מהון מניות החברה, לפי מחיר מניה של 53 אגורות למניה. השקעה זו משקפת שווי חברה של 25 מיליון דולר עבור קולפלנט.

כמו כן יועבר תשלום נוסף של 1.5 מיליון דולרים בתמורה למיסחור מוצרי החברה בסין, לפי אבני דרך שסוכמו מראש, מתוכן חצי מליון דולר אשר יוזרמו לחברה מייד עם החתימה על הסכם מחייב.

לפי ההסכם, קולפלנט תהיה זכאית לתמלוגים בשיעור חד ספרתי עבור מכירות עתידיות של המוצרים בסין. במסגרת הסכם זה תמכור החברה לשותף הסיני את הקולגן במחירי העברה שסוכמו מראש. החברה מציינת כי מזכר ההבנות שנחתם אינו מחייב ואין ודאות שהעסקה תבשיל להסכם סופי.

חברת קולפלנט עוסקת בפיתוח ויצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן אנושי ונסחרת לפי שווי של 49 מיליון שקל. מניית החברה רשמה ירידות של כ-30% מתחילת השנה אך מזנקת כעת בשיעור דומה במחזור ער.

"חתימת ההסכם עולה בקנה אחד עם תכניותינו למציאת שותפים למסחור מהיר של מוצרי החברה", אמר יחיאל טל, מנכ"ל החברה בתגובה להסכם. "סין מהווה פוטנציאל אדיר למוצרי קולפנט, והשותף הסיני יסייע בהשגת האישורים הרגולטוריים למוצרי קולפלנט, וכן יפעל להחדרתם לשוק הסיני באמצעות קשריו עם מאות בתי חולים ברחבי הרפובליקה. המוצר הראשון שצפוי להימכר בסין הינו Vergenix™FG, מזרק לטיפול בפצעים בחולי סכרת",הוסיף טל.