ההפסד של אקירוב על מלון קפה רויאל בלונדון הוכפל פי 4

ברבעון השני של השנה רשמה אלרוב נדל"ן עלייה של 19% ברווח הנקי, ל-22 מיליון שקל ■ צניחה של 50% ברווח במחצית

תחילת הפעלתו של מלון קפה רויאל בלונדון גרמה לצניחה של 50% ברווחי אלרוב נדל"ן במחצית השנה, שעמדו על כ-18 מיליון שקל. המלון עצמו רשם הפסד תפעולי של כ-25 מיליון שקל במחצית - כמעט פי 4 מאשר בתקופה המקבילה.

בסוף 2012 הסתיימו רוב העבודות להסבת הנכס לבין מלון, ופתיחתו החלה באופן הדרגתי עד ימים אלה. המלון, בדרגת 5 כוכבים, כולל 160 סוויטות וחדרים. כיום נמצאת אלרוב נדל"ן במו"מ עם כמה בנקים בארץ ובחו"ל למימונו, שעד כה התבצע ממקורות עצמיים.

אלרוב נדל"ן מעדכנת עוד כי מלון הקונסרבטוריום באמסטרדם, שנפתח בסוף 2011, עבר ברבעון השני לראשונה לרווח תפעולי, של 1.2 מיליון שקל. במחצית השנה ההפסד התפעולי של המלון הצטמצם ב-37% ל-6.3 מיליון שקל. התרומה התפעולית של בית המלון לוטסיה שבפריז שמרה על יציבות ברבעון, ברמה של 11 מיליון שקל, ובמחצית השנה נחלשה ב-12% ל-14 מיליון שקל.

בפעילות המלונאות בארץ, העודף התפעולי שהניבו לאלרוב בתי המלון מצודת דוד וממילא שבירושלים ירד ב-18%, ל-23 מיליון שקל, ובמחצית השנה נחלש ב-20% ל-28 מיליון שקל. בעקבות ירידת שער הדולר, אלרוב נדל"ן מנמיכה בדוחות את תחזיותיה לעודף התפעולי משני בתי מלון אלה, ומעריכה כי זה יעמוד על כ-75 מיליון שקל בסיכום שנתי.

ההכנסות במחצית גדלו ב-14%

אלרוב נדל"ן, שבשליטת אלפרד אקירוב (באמצעות אלרוב ישראל), פועלת בתחומי המלונאות והנדל"ן המניב. היא מחזיקה 34 נכסים בארץ ובחו"ל. סך ההכנסות של אלרוב נדל"ן במחצית השנה עלו ב-14%, ל-441 מיליון שקל. שיפור נרשם גם בפעילות בתי המלון וגם בדמי השכירות שהיא מקבלת, בין היתר מפתיחת שטחי מסחר בקפה רויאל ומפתיחת שטחים נוספים. ברבעון השני של השנה רשמה אלרוב נדל"ן עלייה של 19% ברווח הנקי, ל-22 מיליון שקל, על הכנסות שגדלו ב-18% ל-249 מיליון שקל.

אלפרד אקירוב, יו"ר אלרוב נדל"ן, מסר: "לראשונה עבר מלון הקונסרבטוריום לרווחיות תפעולית. מדובר בצעד משמעותי למלון בסטנדרט זה, ואני בטוח כי מגמה זו תימשך ותתעצם בעתיד. תחום המלונות בירושלים סובל בשנים האחרונות מאירועים חד פעמיים אקסוגניים לתעשייה זו. אני מקווה כי תחום זה יתייצב ויחזור לצמיחה המתאימה בזמן הקרוב. נכסי החברה באירופה, ובשוויץ בפרט, ממשיכים להניב תזרים מזומנים יציב, ואנו פועלים על מנת לאתר נכסים נוספים".