ליברמן: "100 אלף איש נטבחו בסוריה - והעולם ממשיך לדבר"

יו"ר "ישראל ביתנו" שלח מסר חד וברור: "יש הרבה גורמים שמנסים לגרור את ישראל לקלחת הסורית, אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו" ■ בעניין המו"מ עם הפלסטינים: "מעורבות היתר הזו של הקוורטט רק מרחיקה את הפתרון"

יו"ר ישראל ביתנו ויו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, אמר הערב (א') בכנס של "ישראל ביתנו" לקראת ראש השנה כי "יש הרבה גורמים שמנסים לגרור את ישראל לקלחת הסורית, אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו. מה שאנחנו ראינו בחודשים האחרונים הוא דבר שאין לו תקדים, מאה אלף איש נטבחו במדינה שכנה, בסוריה, והעולם ממשיך לדבר. וחלקו השני של העולם מתייחס לאירועים האלה רק כדי להגביר את הטרור ואת שפיכות הדמים".

ליברמן הוסיף ואמר כי "האיראנים מנצלים בנחישות ובעוצמה בכל הכוח את המצב כפי שנוצר וממשיכים בתכנית הגרעין שלהם. המלחמה בסוריה לא התחילה בגלל ישראל או בגלל הוויכוח שאנחנו מנהלים עם הפלסטינים. אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו ולא לגרור אותנו פנימה. יש הרבה גורמים שמנסים לגרור את ישראל לקלחת הסורית. יחד עם זאת אנחנו ערוכים, יש לנו את כל התשובות. יודעים את זה בדמשק, בבריסל ובמוסקבה, וגם ברובע הדאחייה בביירות. אין מקום לפאניקה והיסטריה או לתורים ארוכים למסכות".

בענין המשא-ומתן עם הפלסטינים אמר ח"כ ליברמן כי תשומת הלב הבינלאומית לנושא היא מוגזמת. "אין לי שום הסבר הגיוני לדבר הזה. הקהילה הבינלאומית נכשלה בפתרון כל הסכסוכים, לא משנה באיזו יבשת ובאיזה מקום, ומחפשת לפצות את עצמה דווקא בוויכוח עם הפלסטינים. מעורבות היתר הזו של הקוורטט, האיחוד האירופי, האו"ם ושליחים למיניהם רק מרחיקה את פתרון הבעיה. אנחנו לא צריכים פה שום שמרטף או בייביסיטר. אם רוצים לפתור את הבעיה, תנו לנו להתמודד עם הפלסטינים לבד".