מנכ"ל דלק נדל"ן לשעבר ערן מיטל הפך לאחד מבעלי ישאל

ישאל השתייכה לקבוצת קמן הקורסת של רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן ■ נושי ישאל צפויים לתספורת של 90%

הפירוק של חברת ישאל, עד לפני שנה חלק מרכזי בקבוצת קמן של רוני אלרואי, שבה רוכזו הפעילויות התעשייתיות של הקבוצה, עבר אתמול שלב נוסף.

לארנה קפיטל, הנמצאת בשליטת איתן אלדר וגלי ליברמן, שרכשה את השלד הבורסאי של ישאל תמורת 1.85 מיליון שקל במסגרת הסדר הנושים, הוקצו מניות שיהוו 96.4% מההון בחברה.

ארנה קפיטל הקצתה את המניות למשקיעים באופן הבא: 27.6% מההון של ישאל לעמלול השקעות, חברה בשליטת גבי ליברמן; שיעור דומה של מניות הוקצה לחברת גבור ספורט, הנמצאת בשליטת איתן אלדר, רועי גיל ובני הזוג מיכאל ורעיה שטראוס, ועוד 27.6% הוקצו לחברת אקספרס של חיות - חברה בשליטת ערן מיטל, מי שכיהן כמנכ"ל דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, שבה נערך הסדר חוב גדול. אלרואי, בעל השליטה הקודם, הוא חתנו של תשובה.

קמן אחזקות, שטרם ההקצאה החזיקה ב-83% מהון המניות של ישאל, תדולל לאחזקה של 3% בלבד. ארנה תקצה לצדדים שלישיים 1.9 מיליון מניות, כך שסך כל החזקות הציבור בחברה החדשה יעמוד על 17%.

היקף החוב לנושי ישאל עומד על כ-115 מיליון שקל, מתוכם כ-68 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, שהנם נושים לא מובטחים. אחד מהנושים הללו הוא בנק דיסקונט, אשר העמיד לישאל הלוואה בהיקף של כ-31.5 מיליון שקל. להלוואה זו משועבדת החזקת ישאל בכשליש ממניות רשת ניו-פארם, ולכן נחשב הבנק לנושה מובטח.

נכון לסוף יוני, היקף הגירעון בהון העצמי של ישאל עומד על 58.7 מיליון שקל, ולכן הנושים הלא מובטחים, ובהם מחזיקי האג"ח, צפויים לקבל רק חלק זעום מהחוב כלפיהם.

גיא גיסין, המפרק הזמני שמונה לחברה, העריך כי סך המקורות הזמינים אשר יעמדו לחלוקה בין נושי החברה עומד על כ-9.5 מיליון שקל. סכום זה יתחלק בין הנושים הלא מובטחים, ובהם מחזיקי האג"ח, כך שאלו יזכו לראות רק כ-11% מהיקף החוב של החברה כלפיהם.

ישאל
 ישאל