ביה"ד: "אחדות" הוא הארגון של עובדי המדינה בחוזים אישיים

נקבע כי עובדי המדינה המועסקים בחוזים אישיים מהווים יחידת מיקוח נפרדת בתוך שירות המדינה, וההסתדרות לא יכולה לחתום בשמם על הסכמים קיבוציים

מכה להסתדרות הכללית וניצחון גדול לארגון אחדות שפועל בשנים האחרונות לאיגוד העובדים בחוזים אישיים בשירות המדינה, ואשר קרא תיגר על הארגון הוותיק:

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קיבל היום (ב') את העתירה של אחדות, וקבע כי כלל עובדי המדינה המועסקים בחוזים אישיים מהווים יחידת מיקוח נפרדת בתוך שירות המדינה, וההסתדרות הכללית לא יכולה לחתום בשמם על הסכמים קיבוציים - לא היא ולא שום ארגון אחר זולת אחדות.

בכך קיבלה השופטת טרכטנגוט את הטענה של אחדות, לפיה ההסתדרות לא יכולה מחד להחריג את בעלי החוזים האישיים מההסכמים הקיבוציים ומפירות ההסכמים, ומנגד לטעון כי היא הארגון היציג שלהם.

השופטת קבעה עוד כי ארגון אחדות מהווה הלכה למעשה ארגון עובדים לכל דבר, אולם מכיוון שלא החתים עדיין שליש מבעלי החוזים האישיים בשירות המדינה, הוא עדיין אינו ארגון יציג עד להשלמת ההחתמות.

על כן נקבע כי ארגון אחדות אינו רשאי לפי שעה לחתום על הסכמים פרטניים במשרד ממשלתי זה או אחר בו כן החתים מעל שליש העובדים.

על-פי הערכות, ההסתדרות תערער על הפסיקה לבית הדין הארצי.

את ארגון אחדות ייצגו בהליך עורכי הדין אריאל שמר ואשר סלע.