חמינאי: "ארה"ב תפסיד במלחמה עם סוריה"

בישיבה של מועצת המומחים האירנית אומר המנהיג העליון של איראן כי ארה"ב ניצלה את המתקפה הכימית בסוריה בכדי להתערב בנעשה בסוריה

מנהיגה העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, אמר כי ארצות הברית ניצלה את ההתקפה הכימית בסוריה כעילה להתערב במדינה, והזהיר את ארצות הברית מפני הפסד במערכה.

"במקרה של סוריה, המתקפה הכימית היא רק תירוץ", אמר חמינאי בישיבה של מועצת המומחים האירנית. "הם אומרים שהם רוצים להתערב בגלל בעיות הומניטאריות. אמריקה עשתה טעות בסוריה, והיא תצטרך לסבול הפסד בשל כך".

גם האפיפיור פרנציסקוס התנגד היום באופן רשמי לתקיפה בסוריה. לרגל ועידת הפסגה של 20 המדינות המתועשות, כתב האפיפיור מכתב רשמי לנשיא רוסיה פוטין, ובו כתב כי פתרון צבאי בסוריה יהיה "מרדף חסר תוחלת".

מוקדם יותר היום, הביעה גם סין את התנגדותה לפעולה צבאית בסוריה. לטענת סגן שר האוצר במדינה, פעולה שכזו נגד סוריה תפגע בכלכלה העולמית, ובעליית מחירי הנפט. היא קוראת לשוב לשיחות שיובילו לפתרון פוליטי למלחמת האזרחים במדינה.

"לפעולה צבאית תהיה השפעה שלילית על הכלכלה העולמית, ובעיקר על מחיר הנפט", אמר סגן שר האוצר ז'ו גואנגיאו, בתדרוך עיתונאים שנערך בשולי מפגש ה-G20 ברוסיה, "זה יגרום לעלייה במחיר הנפט".

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי מומחים שהגיעו לוועידת 20 המדינות המתועשות, לא מצפים שמנהיגי העולם יגיעו להסכמה בעניין סוריה במהלך הפסגה של עשרים המדינות.