רשות ני"ע: 4.2 מ' ש' ששולמו ל-2 מנהלי בריל - שלא כדין

לטענת הרשות, השניים - היו"ר וסמנכ"ל התפעול - לא סווגו כבעלי עניין אישי בעסקאות עם החברה

חילוקי דעות בין רשות ניירות ערך לבעלי חברת הנעליים בריל, בנוגע לאישור תנאי השכר של שניים ממנהלי החברה - היו"ר עופר גנזי וסמנכ"ל התפעול והשיווק, שלמה בוסקילה. סכום התגמולים העומדים על הפרק עומד על 4.2 מיליון שקל, כאשר לדעת הרשות הם אושרו שלא כדין באסיפות בעלי מניות שהתקיימו בפברואר ובאוקטובר 2010.

בריל עוסקת בייצור ושיווק נעליים, בגדים ואביזרי אופנה ומפעילה את רשתות החנויות "גלי" ו"סולוג". עופר גנזי מחזיק יחד עם אחיו משה בכ-20% ממניות בריל, ואילו אליעזר בוסקילה, אביו של שלמה בוסקילה, מחזיק בכ-33% מההון.

ברשות טוענים כי "מספר הסכמים של החברה עם גנזי, בוסקילה וקרוביהם לא אושרו כדין, עקב אי סיווגם של השניים כבעלי עניין אישי בעסקאות של החברה מולם". לפי רשות ני"ע, "גם אם גנזי ובוסקילה לא היו מוגדרים כבעלי שליטה משותפת, הרי שלנוכח מסכת הקשרים ביניהם, יש לכל אחד מהם עניין אישי בעסקאות שאושרו עם האחר".

ברשות ציינו כי "עד מועד מכתבנו זה הצביעו בוסקילה, האחים גנזי וקרוביהם באופן זהה בכל ישיבות הדירקטוריון ובכל האסיפות הכלליות של החברה. בכלל זה", מדגישים ברשות, "נכללו גם החלטות של האסיפה הכללית, שלולא הצבעתם המשותפת והזהה לא היו מתקבלות על ידי האסיפה. בפרט, עסקאות של החברה עם מי מבין גנזי, בוסקילה או קרוביהם".

"נבוא בדברים עם הרשות"

בבריל ציינו בתגובה כי "לעמדת החברה לא היה לגנזי ובוסקילה עניין אישי בעסקאות עם משנהו, מאחר שלא קיים ביניהם 'הסכם הצבעה' (בכתב או בעל פה), הם אינם נוהגים לתאם או לסכם עמדות לפני או בעת ישיבות דירקטוריון ואסיפות בעלי מניות, ואין ביניהם קשרי משפחה או קשרים עסקיים כלשהם למעט אחזקותיהם בחברה ובגלי רשתות".

עוד ציינו כי החברה לומדת את עמדת הרשות וכי היא "חולקת על ממצאי ומסקנות רשות ני"ע, ובכוונתה גם לבוא עמה בדברים בעניין". ברקע למחלוקת עומד תיקון 16 לחוק החברות, הדורש את אישור בעלי מניות המיעוט לתנאי העסקת בעלי שליטה בחברות ציבוריות.

בריל נסחרת לפי שווי של כ-170 מיליון שקל. אשתקד הציגה החברה רווח נקי של 25.5 מיליון שקל, על מחזור מכירות של 530 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2013 הסתכם הרווח ב-8 מיליון שקל. לאחרונה דיווחה בריל כי היא מנהלת מגעים עם משרד הביטחון, בעניין קבלת הזמנות לייצור נעלי צבא בחברה עבור שנת 2014. זאת, על רקע פרסומים לפיהם בכוונת משרד הביטחון לרכוש את רוב נעלי הצבא הדרושות לו מארה"ב. ללא הזמנות נוספות לנעלי צבא ממשרד הביטחון, תבחן החברה את סגירת מפעל ייצור נעלי הצבא שלה.