מכשירי תנועה רכשה את יצרנית ומשווקת הנגררים למשאיות "ח.קליין"

תעביר את פעילות הייצור למפעלי רכב נצרת שבבעלות הקבוצה

לאחר שהתרחבה לתחום המשאיות עם רכישת זיכיון חברת "מאן" לישראל, מתרחבת קבוצת מכשירי תנועה גם לתחום הנגררים. בשבוע שעבר סיכמה החברה על עסקה לרכישת יצרנית ומשווקת הנגררים והציוד לרכב כבד "ח.קליין" שפועלת בארץ מזה כ-50 שנה בתחום הנגררים ומרכבים למשאיות.

ענף הנגררים למשאיות הנו בעל היקף כספי של כ-150 מיליון שקל בשנה ולהערכת גורמים בענף, חלקה של החברה בענף כיום הוא כ-25%.

ככל הידוע חלק גדול מפעילות הייצור של קליין יועבר למפעלי רכב נצרת בבעלות מכשירי תנועה. זאת כדי להזרים עבודה למפעלים הנצרתיים, שהיקף פעילותם ירד בשנים האחרונות עקב ירידת הביקוש לרכב בטחוני.

בכוונת תע"ר לנהל את הפעילות כחטיבה נפרדת במפעלה בנצרת עילית, בו קיים כבר חלק ניכר מהתשתית הדרושה לייצור ושיפוץ נגררים ומרכבים. ערן קליין, שניהל את קליין בשנים האחרונות, ינהל את החטיבה החדשה בתע"ר ומוצרי החטיבה ימשיכו לשאת את שם המותג "קליין".

ההיקף המדויק של העסקה לא ידוע אולם הוא כלל תשלום של כ-8 מיליון שקל במזומן ורכישת ציוד, מתקנים וכדומה. ח.קליין גם מייבאת לישראל נגררים של מספר מותגים מהעולם וחלפים לרכב כבד.

את קבוצת מכשירי תנועה ייצגו עוה"ד מימי צמח ולירון אוליקר ממשרד צמח-שניידר, ואת ח. קליין ייצגו יחד עם עו"ד יואב קליין ממשרד אורן קליין, עוה"ד דעואל פלאי ודורון גולדברשט ממשרד אגמון ושות רוזנברג הכהן ושות.