סטרטסיס נערכת לגייס יותר מ-400 מיליון דולר בנאסד"ק

יצרנית מדפסות התלת ממד שהתמזגה עם אובג'ט הישראלית הגישה תשקיף להנפקת 4 מיליון מניות ■ מייעדת את התמורה לצרכים עסקיים כלליים, כולל ביצוע רכישות

יצרנית המדפסות התלת ממדיות סטרטסיס (Stratasys) נערכת לגיוס של למעלה מ-400 מיליון דולר בנאסד"ק. החברה, שנוצרה ממיזוג של החברות Objet מישראל וסטרטסיס מארה"ב, נסחרת בשווי של 4.1 מיליארד דולר בנאסד"ק תחת הסימול SSYS, ובקופתה היו בסוף הרבעון השני כ-148 מיליון דולר.

סטרטסיס הגישה תשקיף לקראת הנפקה של 4 מיליון מניות, ובמחיר המניה הנוכחי שעומד על כ-106 דולר, מדובר על גיוס בהיקף של 409 מיליון דולר (לאחר ניכוי עלויות ההנפקה עצמה). לחתמים בהנפקה תינתן האופציה לרכוש תוך 30 יום עד 600 אלף מניות נוספות במידה שיהיו ביקושי יתר, ובמקרה כזה יעלה היקף הגיוס נטו לכ-471 מיליון דולר.

החתם המוביל בהנפקה הינו JP מורגן (המיוצג ע"י עוה"ד ברי לבנפלד ואריק ספינדל ממשרד יגאל ארנון ושות'), וכחתמי משנה בהנפקה ישמשו פייפר ג'פרי, מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ו-Needham & Company.

סטרטסיס מייעדת את התמורה מההנפקה לצרכים עסקיים כלליים, ובהם ביצוע רכישות, הוצאות הוניות (CAPEX) והון חוזר. לפני כמה חודשים רכשה סטרטסיס את החברה האמריקאית MakerBot, שמייצרת מדפסות תלת ממד שולחניות, עבור 403 מיליון דולר במניות, כאשר עמידה באבני דרך מסוימות עשויה להעלות את מחיר הרכישה בעוד כ-200 מיליון דולר. בתשקיף שהגישה, נכתב כי חלק מכספי הגיוס עשויים לשמש לתשלום הנוסף שכפוף לעמידה באבני הדרך, בהנחה שיוחלט לשלם זאת במזומן ולא במניות.

כיום מספר המניות של סטרטסיס עומד על כ-39 מיליון, ולאחר ההנפקה ידוללו מעט בעלי המניות הקיימים, כאשר מספר המניות יגדל ב-4 או ב-4.6 מיליון, בהתאם למימוש האופציה בידי החתמים.

צפי ההכנסות עלה ל-455-480 מ' דולר

סטרטסיס, המנוהלת על-ידי דיוויד רייס, מייצרת מדפסות תלת ממד וכן חומרי הדפסה לשימוש אישי, לייצור של מודלים ושל חלקים בתלת ממד. במחצית הראשונה של שנת 2013 רשמה החברה הכנסות של 172 מיליון דולר ממכירת מוצרים ו-31.7 מיליון דולר ממתן שירותים, ובסך הכול 203.7 מיליון דולר.

החברה רשמה במחצית הפסד נקי של 18.3 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הייתה רווחית במחצית הראשונה של השנה, עם רווח נקי בגובה 36.3 מיליון דולר.

עם רכישת MakerBot העלתה סטרטסיס את תחזית ההכנסות השנתית שלה, והיא צופה הכנסות של 455-480 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-430-445 מיליון דולר.

בסוף שנת 2012, טרום רכישת MakerBot, סטרטסיס העסיקה 1,155 עובדים. בארץ, משרדי החברה ממוקמים ברחובות.