מושב רם און שכר בנק השקעות לאיתור משקיע בפולירם

מנייתה של חברת מוצרי הפלסטיק קפצה בשנה האחרונה ב-73% ומשקפת לחברה שווי שוק של כ-380 מיליון שקל

אחרי 27 שנות פעילות, מתוכן 9 שנים כחברה ציבורית, חברי מושב רם און שבעמק יזרעאל בוחנים אפשרות לאקזיט בחברת תעשיית הפלסטיק שלהם, פולירם. החברה, שהמושב מחזיק ב-17% מהונה, עדכנה היום כי חתמה על הסכם מול בנק השקעות, שיסייע לה לאתר משקיע שיזרים הון משמעותי לתוכה.

בפולירם ציינו כי ההשקעה המתוכננת תוכל להתבצע באמצעות מכירת הפעילות במלואה או בחלקה. לחלופין, נבחנת גם האפשרות להכניס את המשקיע בדרך של הקצאת מניות או מיזוג. מניית פולירם, שנסחרת במדד היתר 50, קפצה בשנה האחרונה ב-73% ומשקפת לחברה שווי של כ-380 מיליון שקל.

באוגוסט האחרון הודיעה פולירם על חלוקת דיבידנד של 5 מיליון שקל. מאז אוגוסט 2004, אז החלה להיסחר בבורסה, חילקה החברה דיבידנדים בהיקף של כ-65 מיליון שקל.

להפריד את שתי הפעילויות

פולירם מייצרת תרכובות לחומרי גלם שמשמשים חברות תעשייתיות, בתחומים כגון השקיה, מוצרי חשמל, כלי בית ותעשיית רכב, לייצור מוצריהן.

מנכ"ל החברה הוא יהושוע (שוקה) שגב, חבר מושב רם און, והיו"ר הוא יוסף ביתן, גם הוא חבר מושב. מלבד מושב רם און, המחזיקים העיקריים הנוספים בחברה הם מגדל, ילין לפידות ומיטב דש.

לפולירם, שנוסדה ב-1986, שתי זרועות פעילות עיקריות - פיתוח ושיווק חומרי גלם פלסטיים שונים, ושיווק מקשרים, משפרי אימפקט ודבקים לתרכובים טרמופלסטיים (משפחת הבונדירם).

פעילות הבונדירם (Bondyram) אמנם מהווה רק 25%-30% מהמחזור של החברה, אולם היא פעילות חדשה, צומחת ורווחית לעומת פעילות התרכובים המסורתית. מוצרי הבונדירם מחברים בין תערובות חומרי הגלם וחלקי הפלסטיק השונים, והם מחליפים חומרים שבעבר רכשה פולירם מספקים אחרים.

לא מן הנמנע כי המהלך שמקדמת החברה מיועד להפרדה בין שתי הפעילויות, כדי לייצר לעצמה ערך גבוה יותר מהפוטנציאל הגלום בפעילות הבונדירם.

ההערכות הן כי את פעילות הבונדירם תוכל פולירם למכור לפי שווי מכפילים גבוה יותר מזה שתוכל לקבל עבור הפעילות המסורתית שלה. ב-2012 זינקו המכירות בתחום הבונדירם ב-38% ל-89 מיליון שקל, הרווח הגולמי מהם עלה ב-30% ל-18 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהם צמח ב-17.5% והתקרב ל-11 מיליון שקל.

צמיחה במכירות בזכות הבונדירם

בזכות הצמיחה בפעילות הבונדירם, סך מכירות פולירם ב-2012 עלו ב-6% והגיעו ל-370 מיליון שקל. פעילות זו גם סייעה לשיפור ברווח הגולמי והתפעולי שהציגה החברה, אשר 40% ממכירותיה מתבצעות בישראל והיתרה בחו"ל (בעיקר באירופה וכן בארה"ב). בשורה התחתונה, פעילות הבונדירם סייעה לרווח הנקי של פולירם לגדול אשתקד ב-3% ל-31.5 מיליון שקל.

במחצית הראשונה של 2013 עמדו מכירות פולירם על כ-202 מיליון שקל (עלייה של 5% ביחס למחצית 2012), ואילו רווחיה ירדו ב-4% לעומת התקופה המקבילה, ל-16.5 מיליון שקל, על רקע עלייה בהוצאות.

החברה פועלת להמשך התרחבות, ובחודשים האחרונים הודיעה על הקמת חברה בת בבעלות מלאה בסין, שתפעיל קו יצור של תרכובים פלסטיים המיועדים לתעשיית הרכב. ההשקעה בחברה מוערכת בכ-4 מיליון שקל, וקו הייצור מתוכנן להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2014.

תוצאות פולירם
 תוצאות פולירם