"אחד מכל שלושה אירופאים יהיה עני עד 2025"

כך מזהיר ארגון הצדקה אוקספם ■ "בריטניה, יוון, אירלנד, איטליה, פורטוגל וספרד ידורגו בקרוב כמדינות הכי לא שוויוניות בעולם, אם המנהיגים שלהן לא ישנו מסלול"

עוד 25 מיליון בני אדם ירדו מתחת לקו העוני באירופה עד 2025, על רקע השפעות צעדי הצנע ברחבי היבשת. כך מזהיר היום (ה') ארגון צדקה מוביל באירופה, אוקספם. בכך יעלה מספר העניים ביבשת ל-146 מיליון בני אדם, כשליש מהאוכלוסיה.

הארגון מזהיר מפני צעדי הצנע הנרחבים בהם נוקטות ממשלות רבות באירופה, ומציין כי הדבר לא הביא לקיטון בחוב הממשלתי ובמקום זאת הגדיל את חוסר השוויון ופגע בצמיחה הכלכלית.

"הצנע כבר יוצר מצב כלכלי גרוע בהרבה בבריטניה ובחלקים גדולים באירופה. הקיצוצים בביטוח לאומי ובשירותים החברתיים משתלבים עם ההכנסה המצטמקת והאבטלה הגואה, מה שיוצר מצב גרוע בו מיליונים נאבקים לגמור את החודש", אומר מקס לואסון, דובר אוקספם.

ביולי עמד שיעור האבטלה בגוש האירו על 12.1%. בקרב צעירים עד גיל 25 עומד שיעור האבטלה על 24%.

"היחידים שמרוויחים מהצנע הם ה-10% העשירים ביותר, שהכנסתם עולה בזמן שהכנסתם של העניים יורדת", אמר לואסון, והוסיף כי "בריטניה, יוון, אירלנד, איטליה, פורטוגל וספרד, אשר נוקטות בצעדי הצנע החריפים ביותר, ידורגו בקרוב כמדינות הכי לא שוויוניות בעולם אם המנהיגים שלהן לא ישנו את המסלול".