דיווח: בני שטיינמץ ייפגש עם התובע בשווייץ וישיב לשאלות

המיליארדר הישראלי ובעל השליטה ב-BSGR ייפגש עם התובע הכללי בשווייץ במהלך 4 השבועות הקרובים, על רקע פרשת השוחד לכאורה במכרה בגינאה

המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ הסכים להיפגש עם התובע הכללי בשווייץ ולהשיב לשאלותיו בפרשיית השוחד לכאורה במכרה הברזל בגינאה - כך מדווחת היום (ו') סוכנות בלומברג.

שטיינמץ ייפגש עם התובע הכללי במהלך 4 השבועות הקרובים. דוברת התובע סירבה להגיב.

אתמול (ה') דיווחה סוכנות בלומברג כי משטרת ז'נבה פשטה על ביתו של שטיינמץ אך לא החרימה מסמכים.

הונו של שטיינמץ (57) מוערך ב-7.4 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדים של בלומברג. הוא שולט ב-BSGR, זרוע הכרייה בקונצרן של שטיינמץ, שמחזיקה ב-51% ממכרה הברזל סימנדו (Simandou) שבגינאה. המדינה המערב-אפריקאית בוחנת מחדש את רישיונות המכרות שלה, כולל במכרה סימנדו.

באפריל האחרון החלה חקירה בארה"ב בעקבות חשד לשוחד לכאורה ששילמה BSGR כדי לקבל לידיה את הזכויות במכרה בגינאה.

בסוף חודש אפריל פשטה המשטרה השווייצרית על משרדי חברת אוניקס (Onyx), הנותנת שירותי ניהול וייעוץ ל-BSGR. על-פי דיווחים בתקשורת הזרה, כ-20 שוטרים פשטו על משרדי אוניקס ליד שדה התעופה בז'נבה, אספו מסמכים ושהו במקום מספר שעות.

אוניקס הצהירה כי סיפקה מידע לרשויות בשווייץ, בעקבות בקשה שהגיש הממשל בגינאה, החוקר חשדות כבדים נגד BSGR. לפי החשדות, החברה שילמה לכאורה שוחד בימי הממשל הקודם על מנת להמשיך ולהחזיק בזכויות לחצי ממכרה סימנדו, אחד ממכרות הברזל הגדולים בעולם.

BSGR, מצידה, מכחישה כל מעורבות למעשים פליליים במדינה ומאשימה את הממשל בגינאה בשימוש בהליכים על מנת לדחוק אותה החוצה מזכויותיה. אתמול מסרה החברה כי "החברה ומר שטיינמץ עוברים קמפיין הכפשות, והם יגנו על המוניטין שלהם ועל זכויותיהם בכל האמצעים המשפטיים הנדרשים".