רשות ני"ע מציגה: "מסלול מהיר" לאישור שכר בכירים

חברות בהן עלות העסקתם של בעלי המשרה שאינם דירקטורים - המנכ"ל, סמנכ"לים ויו"ר הדירקטוריון - לא תעלה על שכרו של מנכ"ל חברה ממשלתית, כלומר 720 אלף שקל בשנה - יקבלו פטור מכינוס אסיפה כללית

לאחר שהאריכה את המועד האחרון לאישור מדיניות התגמול, רשות ני"ע מקנה לחלק מהחברות פטור מאישור מדיניות התגמול באסיפה כללית. ל"גלובס" נודע כי רשות ני"ע, בראשה עומד פרופ' שמואל האוזר, החליטה להעניק פטור לחברות בהן עלות העסקתם של בעלי המשרה שאינם דירקטורים - המנכ"ל, סמנכ"לים ויו"ר הדירקטוריון - לא תעלה על שכרו של מנכ"ל חברה ממשלתית, כלומר 720 אלף שקל בשנה (כ-60 אלף שקל בחודש). זאת, בהתאם לקבוע בחוק החברות, לפיו עמידה במספר תקנות פוטרת מהחובה לאמץ מדיניות תגמול.

על מנת לקבל הפטור המיוחל, על החברות לעמוד בנוסף על הדרישה הנ"ל גם בדרישות הבאות: תנאי ההעסקה של בעלי המשרה הנ"ל לא יכללו רכיב משתנה הוני (שאינו במזומן); הדירקטורים יזכו לתגמול שאינו עולה על השכר המירבי הקבוע בתקנות; ולחברה פעילות ריאלית או פיננסית.

"מי שנכח בדיון בוועדת החוקה הכנסת בסוף חודש יולי, גילה שלא רק שלמנכ"לי משרדים ממשלתיים אין שכר אחיד, אלא שחששות מתגובת הציבור גרמו לכך שאף משרד ממשלתי לא הסכים להיות זה שיקבע נתון זה ויפיץ אותו לציבור. לבסוף, תפוח אדמה לוהט זה נפל בחיקה של רשות ני"ע, שפרסמה אותו היום", מסבירה עו"ד שירין הרצוג, מומחית לממשל תאגידי ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות'.

לדבריה, "תקרת השכר נועדה לשלב קריטריון סבירות לשכר, שעד אליו חברות לא תידרשנה לעמוד בדרישות הכבדות של תיקון 20 בעניין מדיניות התגמול. הכוונה היתה גם לעודד חברות להפחית את גובה השכר ולהקל על העומס הרגולטורי".

בשבועות האחרונים, נזכיר, קיבלה הרשות פניות מכמה חברות שביקשו לדחות את המועד האחרון שנקבע (ה-12 בספטמבר), בטענה שעליהן למצות את הדיונים עם בעלי מניות, חברות הייעוץ לגופים המוסדיים והגופים הרגולטוריים השונים, ובהתאם לתקן את מדיניות התגמול שהן מבקשות לאשר.

ברשות הוחלט כי בהתחשב בחשיבות הנושא ובעומס המצטבר שנוצר עקב ריבוי האסיפות הכלליות, סגל הרשות לא יתערב בדחיית האסיפות מעבר למועד האחרון, תחת הנחה שהחברות תעשנה מאמץ לסיים את הטיפול במדיניות התגמול "בהקדם האפשרי". כידוע, במסגרת תיקון 20, החברות שנכללות במדד ת"א 100 נדרשו לקבל את אישור אסיפת בעלי המניות שלהן למדיניות התגמול עד ה-12 בספטמבר, ואילו החברות שאינן נמנות עם מדד זה קיבלו ארכה בת ארבעה חודשים.