כל מה שזז: קבלו את כל אירועי הספורט הקרובים

בואו להתעדכן בכל מה שחדש בזירת הספורט: הנעליים החדשות של אדידס, ספורט בפארק חירייה, אירועי אופניים בגליל ושיעור התנסות בגלשן

גומית ועצבנית

Energy Boost של אדידס

בתקופה האחרונה נדמה שמותגי הספורט הגדולים נחושים להחזיר לידיהם את ההובלה בכל הנוגע לחדשנות בנעלי ספורט. הכלי העיקרי הוא רתימת מחלקות הפיתוח עתירות האמצעים, והתוצאה המבורכת היא הצפה של השוק בחידושים מחידושים שונים.

הפרשנות האחרונה מבית אדידס הושקה לפני חודשים ספורים ושמה Energy Boost. הרעיון שבבסיס הנעליים הוא שימוש בחומר מוקצף מסוג חדש בסוליה, שמגיע במעין קפסולות זעירות, שלפי אדידס סופגות אנרגיה בעת הנחיתה ומשחררות אותה לצעד הבא. העיקרון הזה אינו שונה מחומרים אחרים המשמשים בתעשייה, אולם, גם זאת לפי אדידס, ייחודו של החומר שלהם (שבמקור שאב השראה ממשענות ראש במכוניות) הוא בהחזר האנרגיה הטוב ביותר בתחום. מעבר לכך, גמישות החומר מושפעת הרבה פחות מהבדלי טמפרטורות המשנים את התנהגותם של החומרים האחרים.*כמו כן נבנתה גפת הנעל מחומרים רכים ונושמים, שמיועדים לשפר את האחיזה תוך חיסכון במשקל וצמצום החיכוך.

אז נעלתי את האדידס בצהוב זרחני, ויצאתי לשדות הציד. כבר מהצעדים הראשונים ברור שהתחושה שונה - גם בנחיתה שמרגישה קצת יותר "גומית" וגם במעין תחושה יותר "עצבנית" בהרמה. כל זה מיתרגם לנעל קצת יותר נוקשה מהמקובל. ואיפה החזר האנרגיה המשופר? אני אישית לא הרגשתי דבר. בכל הנוגע למבנה הגפה הנעליים מרגישות הדוקות למדי, כפי שמחייבת אופנת "תחושת הגרב" הנפוצה בימינו, והחומרים הרכים נעימים מאוד למגע ושומרים מחיכוכים.

השורה התחתונה: קצת נוקשה, אבל בסדר.

מחיר: 749 שקלים

לרוץ אל ראש הר הזבל

פארק אריאל שרון, לשעבר אתר חירייה, מתחבר לספורט

מי היה מאמין, רק לפני כמה שנים, שאנשים ירוצו סביב הר זבל ועוד ייהנו מזה? "זו הייתה חוויה מעצימה, של ריצה במעלה הר הפסולת לשעבר", נזכר רועי אלתר, מנהל מעבדה במפעל מארוול טכנולוגיות שביוקנעם, מהמובילות בעולם בפיתוח שבבים אלקטרוניים, בחוויות המירוץ בפארק אריאל שרון. אלתר, 40, והרוח החיה מאחורי קבוצת הריצה של מארוול, לקח את המקום השלישי, עם זמן של ארבעים דקות פחות כמה שניות. "כמה מאות המטרים האחרונים בעלייה הרצינית והתלולה לראש 'הר חירייה' היו אמנם מתישים, אך בסוף העלייה המפרכת חיכה לנו מתחם פינוקים עם לאנץ' קל, יוגורטים, חטיפי בריאות, קרטיבים, עוגיות, פינות זולה וגם מסאז'ים. יש יתרון לעבודה בהיי-טק", הוא מחייך.

כ-800 רצים השתתפו השנה במירוץ, מאה מהם ממארוול. רון יניב, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה, הגיע על תקן של מעודד. "הספורט חשוב לנו, ואנחנו מודעים למגמות בתחום. לפני שנתיים זה היה אופניים, ועכשיו חזרנו לדבר הבסיסי, הריצה. עבור אנשים היושבים כל היום מול מחשבים, זו דרך לשאוב אנרגיה בחוץ, באוויר הפתוח. הרעיון למירוץ בא מלמטה, מאחד מעובדי מארוול שנדלק, והשנה כבר השתתפו בו חברות היי-טק רבות נוספות, ממייקרוסופט ועד מוטורולה. פארק אריאל שרון עשה לנו את החיבור לסביבה, לאקולוגיה ולאחריות החברתית. אנחנו מחשיבים את עצמנו לחברה ירוקה, ולא יכולנו למצוא מקום מתאים מזה".

אלכס קפלן, מנהל השיווק של פארק שרון, אוהב לדבר על שדות חיטה, על חמניות פורחות ועל תירס שקוטפים ישר מהגבעול, ועל שבילי הליכה ומסלולי אופניים. זה קורה בחירייה, המזבלה המיתולוגית לשעבר של ישראל. "זה איננו פארק נופש סטנדרטי", הוא מסביר. "אין בו מדשאות ואזורי פיקניק פתוחים ומנגל, אבל יש שטחי חקלאות מעובדים פתוחים, מהאחרונים בגוש דן, וערכי טבע יוצאי דופן - מעשרות מיני ציפורים ועד זוחלים. רק השבוע שחררנו צבים פצועים שהגיעו מהספארי ברמת גן".

ההתמקדות המוצהרת בנושאי סביבה ומיחזור, טבע ותרבות, מתחברת לספורט באופן טבעי, וגם לאופרה, למחול ולמופעי רוק לכל המשפחה, המתוכננים להתקיים בפארק בהמשך. קפלן: "יש לנו כיום כעשרים קילומטרים של שבילי אופני שטח לכל המשפחה וקצת סינגלים יותר מאתגרים, 28 שבילים לריצת שטח וכביש באורך כולל של כמעט חמישים קילומטרים. את הר הזבל מקיפים שני נחלים - ממערב נחל שפירים וממזרח נחל איילון - שלאורכם הותקנו שבילים. כבר יש לנו אישור לבניית מסלול לאופני כביש, סגור ונקי ממכוניות, בדיוק הדבר שיש בו מחסור נוראי בגוש דן, ובישראל בכלל. השאיפה שלנו היא להתקין טבעת ירוקה שלאורכה יהיה אפשר להקיף את כל גוש דן ברכיבת אופניים ובריצה בטוחה".

סיום מירוץ ההיי-טק על הר הזבל הוא סמלי. "הטיפול בזבל בפארק הוא לגמרי היי-טקי", מחייך קפלן. "מדובר באנרגיות מתחדשות. למשל, גז המתן נאסף ומועבר למפעל טקסטיל, וכך המפגע הכי גדול הופך למשאב. חברות ההיי-טק החשובות הן כולן כיום בטרנד של טבע, ספורט וסביבה, אבל אני מזמין כל אחת ואחד לבוא אלינו לרכיבה או לריצת בוקר אל ראש ההר, ומכאן לעבודה. לאחרונה הותקנו לנוחות הרצים ברזייה ושירותים, ובתכנון בקרוב גם מקלחות ובית קפה". הפארק פתוח לקהל ומתקיימים בו סיורים מודרכים בני 45 דקות, עם שאטלים אל ראש ההר, ללא תשלום. www.parksharon.co.il

חירייה / צילום: רונן טופלברג
 חירייה / צילום: רונן טופלברג

עולים על הסאפ

התנסות: שיעור בגלשן חתירה

טרנד חדש מתפתח לאחרונה בעולם וגם בארץ ומסתמן כלהיט: גלשן הסאפ (SUP - Stand Up Paddleboard). לא להתבלבל עם גלשני הגלים המוכרים - זהו גלשן גדול יותר ויציב יותר, שכל אחד יכול להצליח לעמוד עליו די מהר, לחתור ולתפוס גלים.

את תחום גלשני הסאפ מוביל בארץ הגולש האולימפי עמית ענבר, שמסביר שהספורט הזה פועל מצד אחד על סיבולת לב-ריאה, אך גם על מערכת השרירים הפנימיים, כוח, יציבה ועוד. בנוסף, מדובר בפריט שהוא יחסית בר השגה. המחיר מתחיל ב- 3,500שקלים, אבל מעבר לכך אין לו בלאי ואין טיפולים. הגלשנים עשויים מחומרים פלסטיים איכותיים, והם שוקלים בין שמונה לעשרה קילוגרמים.

כשענבר הציע לי שיעור ניסיון, קפצתי על המציאה. פגשתי את ענבר במכמורת, ואת ההתנסות ערכנו בחוף בננה ביץ', ביתו השני. מרגע שעולים על הגלשן מבינים שמדובר בספורט ידידותי ביותר, קל לשימוש ונגיש. מתברר שיציבה היא שם המשחק. אז כינסתי את שרירי הליבה ליציבה טובה, והתחלתי לנווט את הגלשן בעזרת המשוט היחיד.

אף שמרחוק זה נראה קלי-קלות, ממרום הגלשן התברר לי בתוך דקות שהשרירים המופעלים לצורך העמידה היציבה הם לא כאלה שאנחנו פוגשים ביומיום. למרות הפעילות הספורטיבית שאני עושה, חשתי עומס באזורים עלומים בשוקיים, כך שהמאמץ היה בעיקר פנימי. כלפי חוץ יש עבודת ידיים אינטנסיבית, שמצריכה העברת המשוט מצד לצד. ענבר מאשר שחתירה בגלשן כזה היא פעילות גופנית מאומצת, כזו ששורפת קלוריות, מחזקת ומחטבת את כל שרירי הגוף. לדבריו זהו אימון גופני מושלם בפני עצמו, שיכול להיות גם השלמה לרוכבי אופניים ולרצי מרתון. לסאפ יש שני כיווני התפתחות: הראשון הוא חתירה לצורכי כושר, והאחר - לגלישת גלים אתגרית יותר.

איבדתם יציבה? לא נורא, המים נעימים. אבל מה עם הסתיו המתקרב? ענבר טוען שדווקא החורף הוא שעתו היפה של הספורט הזה, כי הים שקט ונוח למתחילים. בימים של גלים טובים חוגגים המתקדמים. אחרי שיעור פרטי בן שעה (250 שקלים) אפשר לצאת לדרך. בראש השנה יצאו בבית הספר של ענבר, סאפ אוויי, עם קונספט חדש: "חופשי חודשי" לכל הסדנאות בכל התחומים במחיר של 550 שקלים. כדאי!

לפרטים: www.supaway.com, טל' 09-8666991

בחודש הבא יתקיים פסטיבל "רוכבים גליל", זו הפעם השנייה. מזג האוויר הנעים של אוקטובר ותחילת נובמבר הוא עיתוי מצוין לשלב בין רכיבת אופניים לבין נופי הגליל. הפסטיבל יתפרס על-פני חמישה שבועות (9.11-4.10), ויציע מגוון מסלולי אופניים שעוברים בין אתרי דת, מורשת וטבע.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועי רכיבת שטח, טיולי רכיבת כביש אתגרית ורכיבה במסלולים הירוקים, בהובלת מדריכי רכיבה מקצועיים מקומיים ובעלות סמלית בלבד. חלק מהאירועים יישאו אופי תחרותי ומיועדים לרוכבים מקצועיים, אחרים מכוונים לחובבים ולמשפחות. "רוכבים גליל" מאגד את כל אירועי הרכיבה בגליל, בגולן ובעמקים, וכולל עשרות אירועים לכל גיל ולכל רמה, והוא פרי יוזמה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, המשרד לתרבות וספורט, משרד התיירות, משרד ראש הממשלה, איגוד האופניים, קק"ל, רשות הטבע והגנים ועמותות התיירות.

את הפסטיבל יפתח אירוע ייחודי שיתקיים לראשונה, "רוכבים בשביל הבנים" (4.10). האירוע יכלול רכיבה וריצה בשבילי הכרמל לזכר הבנים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל. בסיום האירוע תוגש ארוחה דרוזית מסורתית.

עוד בפסטיבל:

מרתון קרקל - סובב אגמון החולה (5.10), מרתון תחרותי באופני הרים; סובב אלון הגליל - הפנינג משפחות ורוכבים (5.10); סובב עמק - אירוע רכיבה וריצה אתגרי (11.10); מסע אופניים וצעדה על-שם רפי בללטי במגדל העמק (11.10); אירוע אפיק ישראל לזכר גיורא צחור - טור אופני הרים תחרותי בן שלושה ימים ברחבי הגליל (17-19.10); חוצה גולן (17-18.10); סובב טבעון - רכיבה בשביל סובב טבעון, נופים, מורשת וטבע על-שם בני ענבר (18.10); "מסע גלגלי האהבה" - מסע בן חמישה ימים, שלושה מהם בגליל, שכל הכנסותיו תרומה לבית החולים אלין בירושלים; במסע ישתתפו כ-500 תיירים המגיעים במיוחד לישראל (27-31.10); סובב כינרת - הקפת הכינרת באופניים, חמישה מסלולי כביש ושטח (2.11); כוכב הצפון - סוף שבוע של פעילויות ספורט: רכיבת כביש, שטח וריצה; הפעילות כוללת לינה במלון כפר גלעדי (7-9.11).

בימי הפסטיבל יוצעו למשתתפים אפשרויות לינה, פעילויות מיוחדות ואטרקציות במחירים מיוחדים. פרטים מלאים באתר הפסטיבל http://bike.galil.gov.il