סמסונג השיקה את הגלקסי S4 המוגן נגד מים; אכן ממוגן?

הגלקסי S4 אקטיב הוא סמארטפון המוגן נגד מים ואבק, אולם באתר המכירה של המכשיר בארץ, החברה כותבת שהמוצר עלול להינזק בעקבות טבילה שלו במים, כאשר היא גם לא מכסה באחריות שלה נזקי מים, לחות או אבק

סמסונג השיקה אתמול (א') בארץ את הגלקסי S4 אקטיב, סמארטפון הממוגן מפני נזקי מים ואבק. באתר המכירה של הייבואנית - סאני, מפרסמת החברה שהדגם החדש מגיע עם הגנה מפני נזקי מים וחסינות לאבק וגם מאפשר לתעד ולשתף תמונות מתחת למים. בהמשך ממשיכה לכתוב החברה, שמדובר במכשיר שעבר בדיקות איכות על-ידי היצרן, בהן נמדדה עמידותו למים ואבק בדירוג IP67.

בנוסף מבהירה סאני, שההגנה עובדת רק כאשר כל כיסוי המגן של המכשיר סגורים. ישר לאחר מכן נכתב באתר, שהגלקסי S4 אקטיב "אינו חסין מפני נזקי מים, אבק ו/או נזקים אחרים", עוד נכתב, "שים לב! אחריות היצרן אינה מכסה נזקים שיגרמו מנוזלים, לחות, מים או אבק".

עמוד הפרסום של סמסונג בוודאי יוצר בלבול בפני הלקוח הפוטנציאלי שבא לרכוש את הגלקסי S4 אקטיב שאמור להיות מוגן נגד מים, אבל בפועל, הייבואנית מודיעה לו שהוא בכלל לא עמיד נגד מים או אבק ואם המכשיר יינזק בעקבות כך, הוא יצטרך להיות אחראי לכך.

מסמסונג ישראל נמסר, "הנחיות היצרן של מכשיר ה- Galaxy S4 Active קובעות כי יש לסגור את פתח האוזנייה והטעינה לפני כל שימוש במים. במידה והמשתמש הסביר יפעל על פי הנחיות אלו, לא יגרם כל נזק. מכוון שלא ניתן לקבוע האם נעשה שימוש התואם את ההנחיות, האחראיות איננה כוללת נזקי מים. המכשיר עומד בתקן ip67 ומאפשר לכלל לקוחותינו ליהנות ממכשיר מתקדם בכל מקום".