רוסיה: "קיבלנו הוכחות שהמורדים השתמשו בנשק כימי"

שר החוץ הרוסי מתנער מדוח האו"ם שפורסם השבוע ואף טוען כי הוא מעוות ונובע ממניעים פוליטים ■ "קיבלנו הוכחות שדווקא המורדים השתמשו בנשק האסור", אמר לאחר פגישה עם בכירים בדמשק

לאחר שהצליחה רוסיה למנוע מתקפה צבאית נגד משטרו של הנשיא הסורי אסד - כעת טוענים גורמים במוסקווה כי בידיהם הוכחות לכך שהיו אלה דווקא המורדים שהשתמשו בנשק הכימי, כך מפרסמת סוכנות הידיעות הרוסית.

על פי הדיווח, ה"הוכחות החדשות" למעורבות העובדים הוגשו לסגן שר החוץ הרוסי סרגיי רייבקוב שהגיע לדמשק לשיחות עם בכירי המשטר הסורי, בהם גם שר החוץ וואליד אל-מועלם והנשיא באשר אסד.

"קיבלנו לידינו את הראיות החדשות", אמר סגן שר החוץ הרוסי שביקר את הדוח שפורסם על ידי האו"ם, תוך שהוא טוען כי הוא משוחד ונובע ממניעים פוליטיים. "אנחנו לא מרוצים מהדוח, אנחנו חושבים שהוא מעוות וחד צדדי".

"האינפורמציה שעליה מבוסס הדוח אינה מספקת", אמר רייבקוב לסוכנות הידיעות הרוסית, "בכל מקרה אנחנו צריכים ללמוד אותו כדי לדעת עוד על מה שקרה בתקרית ב-21 לאוגוסט".

השבוע פורסם דוח האו"ם של פקחי הארגון שבחנו את זירת התקיפה בפרברי דמשק. הדוח הוכיח בצורה חד משמעית כי אכן נעשה שימוש בגז סארין האסור לשימוש על פי החוקים הבינלאומיים, אך מנכ"ל הארגון באן קי מון סירב להפנות אצבע מאשימה לגבי מי שביצע את התקיפה.