עובדי חח"י יקבלו 10% ממניות מיזם הסיבים

בנוסף יש כוונה להעביר עשרות עובדים קבועים בחברת החשמל לעבודה במיזם ■ הצעת החלטה בנושא הייתה אמורה לעלות לדיון בדירקטוריון החברה אך הורדה בשל התנגדות נציג רשות החברות הממשלתיות

היסטוריה בחברת החשמל: עובדי חברת החשמל יקבלו 10% ממניות מיזם הסיבים האופטיים שבו שותפה החברה, כך סוכם עקרונית בדיונים בין הנהלת החברה לוועד. ל"גלובס" נודע כי הצעת החלטה בנושא הייתה אמורה לעלות לדיון בדירקטוריון החברה אך הורדה מעל סדר היום לאחר שנציג רשות החברות הממשלתיות בדירקטוריון הודיע על התנגדותו ליוזמה.

חברת החשמל מחזיקה כיום ב-40% מחברת IBC, חברת התקשורת שאמורה לפרוס רשת סיבים אופטיים ברחבי המדינה. יתר מניות החברה מוחזקות בידי חברת ויה אירופה ביחד עם קבוצת חברות מישראל.

ל"גלובס" נודע כי בדיונים בין ההנהלה לוועד סוכם כי העובדים יקבלו ללא תמורה 15% מחלקה של החברה במיזם (שהם כ-6% מהבעלות במיזם), ויוכלו לרכוש עוד 10% ממניות חברת החשמל (שהם 4% מהבעלות הכוללת) לפי שוויים הכלכלי.

לצורך מימוש המיזם זקוקה חברת החשמל למעורבות רבה מצד עובדי חברת החשמל. בין היתר יש כוונה לגייס כ-150 עובדים פרויקטליים לטובת המיזם שיעבדו לפי הסכם קיבוצי מיוחד שתנאיו טרם סוכמו במלואם.

עשרות עובדים יועברו למיזם

בנוסף יש כוונה להעביר עשרות עובדים קבועים בחברת החשמל לעבודה במיזם. סוג שלישי של עובדים יהיו עובדי חברת החשמל שיבצעו עבודות נוספות עבור המיזם מעבר לעבודתם הרגילה.

הקצאת מניות המיזם לעובדים נועדה להבטיח את שיתוף הפעולה שלהם ולתמרץ אותם לפעול להצלחתו.

בעבר דובר בדיונים בין הנהלת החברה לעובדים על הקצאת 15% מהמניות של חברות בנות חדשות שיוקמו לצורכי פיתוח עסקי - אך חברות אלה לא הוקמו בשל התנגדות המדינה.

אם אכן יזכו העובדים למניות במיזם החדש, יהיה בכך משום תקדים היסטורי בחברה בת ה-90 ובחברות ממשלתיות בכלל. הקצאת מניות לעובדים נדונה בין היתר במסגרת הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל ובחברות הנמל אשדוד וחיפה.

חברת החשמל: "הדיון לא הסתיים"

מחברת החשמל נמסר כי "הדיון עם ארגון העובדים בנושא מיזם התקשורת טרם הסתיים". בחברה הוסיפו כי "בכוונת חברת חשמל לגייס עובדים שכמותם תיקבע באופן שוטף על פי תוכנית הפריסה וקצב הפריסה של רשת הסיבים האופטיים החדשה, בהסכם קיבוצי ייחודי.

"בנוסף לכך חלק מעובדי החברה יועסקו או במשרה מלאה או במשרה חלקית במיזם התקשורת, העבודות והשירותים שיינתנו על ידי עובדים אלה משולמים על ידי חברת התקשורת IBC".