קצב ביקש חופשה מהכלא כדי להשתתף בבר-המצווה של נכדו

3 שבועות לאחר שיצא לחופשה ראשונה מהכלא, נשיא המדינה לשעבר העביר לשב"ס בקשה לצאת מחר לחופשה בת כמה שעות ■ הבקשה כנראה תיענה בחיוב

משה קצב ייצא לחופשה נוספת מהכלא מוקדם מהצפוי? נשיא המדינה לשעבר, המרצה עונש מאסר בגין עבירות של אונס ומעשה מגונה, ביקש לצאת מחר (ג') לחופשה בת כמה שעות מהכלא, כדי שיוכל להשתתף באירוע בר-המצווה של נכדו שצפוי להיערך בשעות הערב.

בקשתו של קצב הועברה לגורמים הרלוונטיים בשב"ס, שצפויים לדון בה ולמסור את תשובתם לנשיא לשעבר בתוך זמן קצר.

ההערכות הן כי בקשתו של קצב תאושר, והוא יוכל להשתתף בבר-המצווה של נכדו למשך כמה שעות. מיד לאחר האירוע הוא צפוי לשוב לכותלי בית הסוהר.

ב-9 בספטמבר יצא קצב לחופשה ראשונה בת 24 שעות מאז החל לרצות את עונשו בכלא "מעשיהו" בדצמבר 2011. קצב העביר את 24 השעות של חופשתו בביתו בקריית מלאכי ובבית-הכנסת הסמוך לביתו. על-פי הנהלים המקובלים לחופשה ראשונה, הוא לא הורשה לשהות מחוץ לביתו או לבית-הכנסת.

לאחר שכבר ריצה רבע מתקופת מאסרו - 21 חודשים - רשאי הנשיא לשעבר לצאת לחופשה מהכלא בכל חודש. טרם ברור האם בקשתו לחופשה נוספת כבר מחר לרגל בר-המצווה של נכדו תשפיע על משך החופשה הבאה לה זכאי קצב במהלך חודש אוקטובר.

נזכיר כי נשיא המדינה לשעבר נדון לעונש של 7 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו בשני מעשי אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט.