איראן: מות מפקד לוחמת הסייבר - לא התנקשות

(עדכון) - במשמרות המהפכה באיראן מאשרים כי מפקד מערך הסייבר האיראני נהרג, אך טוענים כי מדובר בתקרית מחרידה ולא בהתנקשות ■ נסיבות "המקרה המזעזע" נחקרות שם כעת

פחות מיממה לאחר הדיווחים על חיסולו של מפקד מערך הסייבר של איראן, מגיבים היום (ה') לראשונה גורמים רשמיים בצבא משמרות המהפכה למקרה וטוענים כי מדובר "בתקרית איומה" אך דוחים את הטענות כי מדובר בהתנקשות.

אמש פרסם הטלגרף הבריטי כי מוג'טבה אחמדי, הקצין הבכיר ביותר במטה ללוחמת הסייבר של איראן, נמצא ללא רוח חיים באזור מיוער צפון מערבית לבירה טהרן. על פי הדיווח הוא נורה פעמיים בליבו על ידי גורם לא ידוע. "ראיתי שני פצעי ירי בחזהו, זה נראה שהוא נורה מטווח קצר באמצעות אקדח", צוטט עד ראייה שהיה במקום.

באתר אינטרנט איראני המופעל על ידי גורמים רשמיים במשמרות המהפכה, נכתבה ידיעה תחת הכותרת "הכחשת הטענה לחיסול אחד מבכירי הצבא". על פי אותה ידיעה - פרסום ממצאי החקירה יתבצעו דרך ערוצים רשמיים בלבד. "כל ספקלוציה לא תהיה ראויה עד לסיום החקירה הרשמית", נכתב באתר האינטרנט.

באחת מסוכנויות הידיעות האיראניות התייחסו לראשונה למקרה, אך לא דחו על הסף את האפשרות כי מדובר בהתנקשות. "לאור המקרה המזעזע שבו היה מעורב בכיר בצבא משמרות המהפכה, הנושא נמצא תחת חקירה והסיבה למקרה ומניע של תוקף אפשרי לא ברורים", נכתב באתר האינטרנט.

בשנים האחרונות האשימו גורמים בישראל ובמערב את איראן בשורה של מתקפות סייבר נגד מטרות שונות ברחבי העולם. אך המערב לא נותר חייב, ועל פי דיווחים שונים, בפעולה מורכבת במיוחד נפגעו המערכות שמופעלות בכמה מאתרי הגרעין של הרפובליקה האסלאמית.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה בכיר איראני מחוסל. מאז החלה המתיחות סביב סוגיית הגרעין האיראני מצאו מספר מדענים בכירים את מותם בתקריות מיסתוריות. גורמים באיראן ובמערב מיהרו כצוי להפנות את האצבע המאשימה לעבר המוסד הישראלי - דיווחים שעד כה נדחו בתוקף על ידי ישראל הרשמית.