קמפוס חדש יוקם בדרום מזרח ת"א; "האזור מתחדש"

הקרקע מורכבת מ-9 מגרשים ששטחם הכולל הוא 27 דונם, בין הרחובות לה גווארדיה, משה דיין וההגנה, אשר יוקצו לטובת הקמת מכללה אקדמית

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הגיעה להסכמה עם עיריית תל-אביב-יפו להקצאת קרקע לעירייה למטרת הקמת מכללה והקמתו של קמפוס אקדמי חדש בדרום מזרח העיר.

בעיריית תל-אביב-יפו סיפרו היום (ה') כי ההסכמה הינה פרי עבודה של צוות בעיריית תל-אביב אותו הוביל המשנה לראש העירייה, ארנון גלעדי, המקדם בשנים האחרונות עבודת מטה משותפת עם המכללה להנדסה ורשות מקרקעי ישראל להקמתו של קמפוס אקדמי המתבסס על "אפקה", המכללה האקדמית להנדסה. השטח המיועד למטרה זו ממוקם כאמור בדרום מזרח העיר, בשכונות יד אליהו וכפר שלם, ומצוי בבעלות רשות מקרקעי ישראל.

הקרקע מורכבת מ-9 מגרשים ששטחם הכולל הוא 27 דונם, בין הרחובות לה גווארדיה, משה דיין וההגנה, אשר יוקצו לטובת הקמת מכללה אקדמית. התכנית החלה במקום מייעדת את עיקר השטח לשימוש מוסדות להשכלה גבוהה, ומאפשרת בניית שני מבני קמפוס בשטח שעד 58 אלף מ"ר ברוטו במבנים בני עד 5 קומות וכן שטח ציבורי פתוח גדול. התוכנית מאפשרת פעילות של כ-5,000 סטודנטים והקמפוס יכלול בנוסף למבני האקדמיה גם מגרש שיוקצה למעונות סטודנטים. המגרש המיועד למעונות הסטודנטים ישווק על-ידי רמ"י במכרז פומבי כאשר 60% ממנו מיועדים למעונות סטודנטים והיתר למטרת מגורים.

במתם המדובר קיימים כבר היום מספר מוסדות חינוך וציבור בניהם בית-הספר אורט סינגאלובסקי, בית-הספר להנדסאים, תיכון עירוני ט' ומרכז קהילתי נווה בארבור. כעת תעבור למתחם זה גם אפקה המכללה האקדמית להנדסה הממוקמת הים בצפון מזרח העיר ברחוב בני אפרים שבשכונת אפקה.


מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר היום: "רשות מקרקעי ישראל אחראית בין היתר להקצות קרקעות למוסדות להשכלה גבוהה ומציאת פתרונות דיור גם לציבור הסטודנטים. שיווק קרקע להקמת מעונות בצמידות לאוניברסיטאות נותנת פתרונות נוחים ומוזלים יותר לסטודנטים. מיזם זה מצטרף לשורה של מוסדות להשכלה גבוהה שרשות מקרקעי ישראל הקצתה להם קרקעות עבור מעונות לסטודנטים."

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, אמר בהקשר זה כי: "הקמת הקמפוס המשמעותי והאיכותי בדרום מזרח העיר הינו נדבך נוסף בהתחדשות האזור שאנו משקיעים בו כה רבות בשנים האחרונות. בדומה להשפעה הרבה והחיובית שיש להעברת המכללה האקדמית ממרכז העיר ליפו על הקהילה מסביבה - העברת מכללת אפקה, המכשירה מהנדסים מצוינים, מצפון העיר ליד אליהו -כפר שלם תבסס במקום עוגן אקדמי טכנולוגי שישפיע ויפריח את האזור שכבר כיום הפך לאזור מועדף ואבן שואבת למשפחות צעירות".

המשנה לראש העירייה, ארנון גלעדי, מסר: "כתושב שכונת כפר שלם אני שמח כי לאחר מספר שנים של עבודת מטה משותפת ומעמיקה ניתן לקדם את נושא העברת מכללת אפקה לשכונת יד אליהו. אני בטוח כי המכללה תתרום ותשפר את האזור רבות".

גם יו"ר רשימת מפלגת העבודה למועצת העיר ת"א, שמוליק מזרחי, המחזיק בתיק שכונות ורבעים בירך על התוכנית וקרא לקדם עוד ועוד פרויקטים דומים: "הגיעה העת שעיריית תל אביב תשים בצד את ההתעסקות במגדלי הפאר והמשרדים השוממים ותתרכז בשנים הקרובות בחידוש וחיזוק כל אותם האזורים החיים שהוזנחו עד היום. יש לשים בראש סדר העדיפויות הקצאת קרקעות עירייה וכספים רבים הנמצאים בקופתה להקמת בתי ספר, גנים ומרכזי תרבות לצד שיווק פרויקטים לדיור עממי בחלקים נוספים בדרום מזרח העיר, פלורנטין ויפו על מנת לחזק את האוכלוסייה הקיימת ולמשוך משפחות צעירות חדשות".