ירי ונפגעים סמוך לבית הלבן: נהגת ניסתה לפרוץ מחסום

מכונית ובה נהגת שניסתה לפרוץ את אחד המחסומים באזור גבעת הקפיטול נעצרה על ידי כוחות הביטחון בתום מרדף שכלל קרב יריות ■ על פי הדיווחים, האישה נהרגה ומהרכב הוצא פעוט שהיה עמה

מספר בני אדם, בהם עוזר לסנאטור וקצין משטרה נפצעו היום (ה') מירי מחוץ לבניין הסנאט שבגבעת הקפיטול בוושינגטון. מחקירה ראשונית עולה כי הירי התרחש לאחר שאישה, ככל הנראה, ניסתה לפרוץ עם מכוניתה מחסום בשדרות פנסילבניה בסמוך לבית הלבן נעצרה ע"י כוחות הביטחון ואז פתחה באש. גורם אמריקני אמר כי החשודה נהרגה מירי כוחות הביטחון.

המחוקקים בסנאט ובבית הנבחרים היו במהלך דיון בשעה שנשמעו מבחוץ היריות. ככל הנראה האישה, שברכבה היה גם תינוק, ניסתה לפרוץ את המחסום וכשהשוטרים ניסו לעצור אותה היא יצאה מהרכב ופתחה באש. בעקבות התקרית, כוחות ביטחון רבים החלו לזרום לאזור. גבעת הקפיטול נסגרה בתחילה אך נפתחה עד מהרה והעובדים שהיו נצורים במקום יצאו החוצה.

היריות נשמעו רק מספר רחובות מבית המשפט העליון בבירה. אנשים שעמדו בחוץ נקראו להיכנס אל תוך בניין בית המשפט. "הייתי שם כשזה קרה, בתוך הבניין, סמוך ל-14:25 פתאום שמעתי שיש יורה וצריך להישאר במשרדים ולסגור את החלונות", סיפר כתב "יאהו" שהיה במקום בעת תקרית הירי. "זה מקום שבדרך כלל מלא באנשים ועכשיו שקט לגמרי. המשטרה סגרה את הרחוב וקראה לכל האזרחים לצאת מהאזור".

עדת ראייה נוספת סיפרה ששמעה מספר יריות, ככל הנראה 12, יריות שנורו ללא הפסקה. נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי לכנס מסיבת עיתונאים בתוך זמן קצר ולהתייחס לאירועים. גורם בוושינגטון אמר כי צוות הבית הלבן נמצא בקשר עם כוחות הביטחון ומנהל את התקרית.

בחודש שעבר אהרון אלכסיס, תושב פורט וורט' שבמדינת טקסס, נכנס לבסיס חיל הים בבירה ופתח באש. כתוצאה מהיריות נהרגו 13 בני אדם. אלכסיס, איש צי לשעבר ששוחרר משירות לאחר שורה של בעיות התנהגות, נורה ע"י כוחות הביטחון.