השיחה: שי פירון תומך בדרך לנובל

מה הבטיח שר החינוך בחצר של יגאל וציפי לנדאו? ■ למה התרגש מנכ"ל בבילון אלון כרמלי על מגרש מכבי חיפה? ■ ואיך קוראים לקניון החדש של לב לבייב?

הבעלים של חברת הגז רציו, יגאל לנדאו, ורעייתו ד"ר ציפי לנדאו, אירחו ביום שישי בצהריים בחצר ביתם בסביון אירוע לפתיחת שנת הפעילות של קרן וולף. אורח הכבוד באירוע של הקרן - המעניקה את פרס וולף היוקרתי, ה"נובל הישראלי" - היה שר החינוך, הרב שי פירון, המשמש גם יו"ר הקרן. פירון מיהר לפזר את הערפל סביב המשך תמיכת משרד החינוך בפעילות הקרן, והודיע בפתח דבריו שמשרדו יעניק לקרן שני מיליון שקל גם השנה, כדי שתמשיך בחלוקת הפרסים מטעמה למדענים ולאמנים מובילים מהארץ ומן העולם. האירוע כלל בראנץ' מפנק ומספר נאומים, אך את ההצגה גנבה שחקנית התיאטרון המיתולוגית חנה מרון, שממרומי גילה (90) עלתה לבמה והקריאה קטעים ממחזה של שייקספיר וזכתה למחיאות כפיים סוערות.

זאב אבלס, אירוע פתיחת השנה של קרן וולף / צילום: אליאור בן חיים
 זאב אבלס, אירוע פתיחת השנה של קרן וולף / צילום: אליאור בן חיים

זאב אבלס

בין המשתתפים: חתן פרסי וולף ונובל פרופ' דן שכטמן; ליאון רקנאטי; דן פרופר; יו"ר בנק אגוד, זאב אבלס; מנכ"לית קרן וולף, ד"ר ליאת בן-דוד; האדריכל אמנון רכטר; דליה רבין; מדענים ואמנים שזכו בפרסי הקרן בעבר, ואחרים.

נשיץ והפסנתר

אנשי עסקים חובבי מוזיקה, תורמים חשובים ונאמני התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין, התכנסו ביום שישי האחרון במרכז למוזיקה קאמרית בתל-אביב לציין עשור לאירוע חגיגות הפסנתר לזכרו של יעקב יאשה ביסטריצקי. בהזדמנות חגיגית זו התבקשו הנוכחים לחדש את תרומתם לקראת התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין, שתתקיים בחודש מאי. התחרות מתקיימת בכל שלוש שנים ונחשבת לאחת מתחרויות הפסנתר החשובות בעולם, בזכות הסטנדרטים הגבוהים שהיא מציבה והבמה הבינלאומית שהיא מעניקה לטיפוח קריירות של פסנתרנים צעירים וכישרוניים.

אייבי נאמן, גד נשיץ, התחרות הבינלאומית לפסנתר ע
 אייבי נאמן, גד נשיץ, התחרות הבינלאומית לפסנתר ע

אייבי נאמן וגד נשיץ

בין המשתתפים באירוע: עו"ד גד נשיץ, המכהן כיו"ר עמותת ארתור רובינשטיין; עו"ד אייבי נאמן; עמי וליזיקה שגיא; עליזה יפו; דורון ורות טמיר, שהצטרפו השנה לחבר התורמים; דני וקרול נוהיר; גלעד הלוי - יו"ר כרמל; ועוד.

הכבוד של כרמלי

בתחילת המשחק של מכבי חיפה נגד הפועל באר-שבע אתמול (א'), שנגמר ב-0:0, החליט המועדון החיפאי לתת כבוד לעמוס כרמלי (76), העיתונאי שהיה במשך שנים רבות נציג חיפה והצפון בעיתונות הכתובה והמשודרת, וסיקר גם את המועדון.

מכבי חיפה מכבדת את עמוס כרמלי / צילום: ראובן כהן - האתר הרשמי של מכבי חיפה
 מכבי חיפה מכבדת את עמוס כרמלי / צילום: ראובן כהן - האתר הרשמי של מכבי חיפה

אלון כרמלי (במרכז), עמוס כרמלי ויעקב שחר

כרמלי הוא אוהד מכבי חיפה, והבעלים של הקבוצה, יעקב שחר, העניק לו מגן לאות הוקרה. בקבוצה ציינו שכרמלי הוא "אבן-יסוד בתקשורת הספורט" והוסיפו כי יש לו שני בנים ושבעה נכדים, שכולם אוהדים שרופים. אחד מהם הוא אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, שעמד אתמול אף הוא לצד אביו על הדשא וחלק לו כבוד. כרמלי הבן שיחק בצעירותו במדי מכבי חיפה, אך בקבוצת הכדורעף שלה.

הסוד של הורביץ

נאם-נעמי הורביץ אירחה אמש במסעדת התרנגול הכחול בתל-אביב גיבושון למרצים שישתתפו בסוף השבוע "שבע", שייערך בנובמבר במלון אורכידאה אילת. הורביץ, רעייתו של חיים הורביץ, המשמש כדירקטור בחברת טבע, יזמה את סוף השבוע "שבע" - שיעסוק בדרכים להשגת איזון בחיים. להורביץ סיפור חיים מרתק - היא נולדה וגדלה כבת ונכדה של מנהיגי כפר תאילנדי והחיים הובילו אותה לעלות לישראל בגיל 20 לעבודת כפיים בקטיף בננות. בתקופות השפע שלה ניהלה עסקים והרגישה שחובתה להעביר הלאה את סוד האיזון בחיים.

יעל ארד, חיים ונאם-נעמי הורביץ, השגת איזון בחיים / צילום: אסף לב
 יעל ארד, חיים ונאם-נעמי הורביץ, השגת איזון בחיים / צילום: אסף לב

יעל ארד, חיים ונאם-נעמי הורביץ

על-פי אמונתה, פיתוח עצמי הוא תהליך חיוני לכל אדם באשר הוא ולחברה כולה כדי להשיג יותר אהבה, בריאות ואיכות חיים. בין המרצים המיועדים לסוף השבוע שנפגשו לגיבושון: פנינה רוזנבלום; יעל ארד; ד"ר דני לוסקי; שרון איילון; ד"ר איריס בר-און; יולי ביילין; זוהר יעקבסון ועוד.

ברנשטיין בחיפה

מוזיאון חדש על שם האמן הרמן שטרוק נחנך בסוף השבוע בחיפה בנוכחות כ-500 איש. האירוע נערך במעמד ראש העיר חיפה, יונה יהב, ורעייתו רבקה יהב; יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאוני חיפה, יעקב שחם, ורעייתו מאירה; ומנכ"ל מוזיאוני חיפה, נסים טל. הגלריסט ואספן האמנות מניו-יורק, נתן ברנשטיין, קרוב משפחתו של שטרוק, ורעייתו קטרינה אוטו-
ברנשטיין, חנכו את האולם הראשי במוזיאון, שנקרא ע"ש הוריו של נתן - אליהו וכרמלה ברנשטיין.

רבקה יהב, נתן ברנשטיין, חנוכת מוזיאון ע
 רבקה יהב, נתן ברנשטיין, חנוכת מוזיאון ע

רבקה יהב ונתן ברנשטיין

המוזמנים יכלו להתרשם באותה הזדמנות מן התערוכה מיצירותיו של הרמן שטרוק, שהוצבה במקום בכותרת "רומנטיקן על הכרמל". את התערוכה אצרה סבטלנה ריינגולד, האוצרת הראשית של המוזיאון. בהמשך הערב המשיכו האורחים לארוחת ערב חגיגית שארגן ברנשטיין במלון קראון פלאזה, הממוקם על הכרמל.

לבייב חונך קניון ברומניה

לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, הגיע לעיר פלוישט שברומניה, המרוחקת כ-55 ק"מ מהבירה בוקרשט, להשקת קניון חדש של אפריקה ישראל נכסים. לבייב, רעייתו אולגה ובתו צביה לבייב אלאזרוב, תקעו את המזוזה בדלת הכניסה הראשית של הקניון.

"אני גאה להכריז על פתיחתו הרשמית של קניון אפי פאלאס פלוישט", אמר לבייב, "נכס זה מהווה תוספת בולטת לפורטפוליו של החברה ברומניה, ולהמשך פעילותה של הקבוצה בתחומי הנדל"ן המניב והמגורים וכן בתחומי הקמעונאות בעולם". ביום הראשון לפעילותו, הגיעו לקניון כ-60 אלף מבקרים מהעיר פלוישט וסביבתה.

אברהם נובוגרוצקי, אולגה ולב לבייב, צביה לבייב אלאזרוב, חנוכת קניון ברומניה / צילום: אפי אירופה
 אברהם נובוגרוצקי, אולגה ולב לבייב, צביה לבייב אלאזרוב, חנוכת קניון ברומניה / צילום: אפי אירופה

אברהם נובוגרוצקי (נובו), אולגה ולב לבייב, צביה לבייב אלאזרוב

עוד השתתפו באירוע: לוליאן בדצ'קו, ראש עיריית פלוישט; דן בן-אליעזר, שגריר ישראל ברומניה; נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל; אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל; אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה ישראל נכסים; דוד חי, מנכ"ל אפריקה רומניה; אבי מוטולה, מנכ"ל אפי תעשיות; מנשה שגיב, סמנכ"ל כספים באפריקה ישראל השקעות; רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס; ובכירים ודירקטורים נוספים מהקבוצה.