נפתלי בנט: "ירידה מהארץ לתקופה מסוימת - חוויה מפרה"

שר הכלכלה חושב אחרת משר האוצר יאיר לפיד שתקף את הישראלים שירדו מהארץ, וכן מיו"ר מפעל הפיס עוזי דיין שכינה אותם "בוגדים מאוסים" ■ בנט: "אני בהחלט תומך ביציאה למספר שנים לחו"ל...הזרימה הדו-כיוונית מועילה לכלכלה הישראלית"

נושא הישראלים שיורדים מהארץ על רקע יוקר המחיה לא יורד מהכותרות. בניגוד לחברו לקואליציה שר האוצר יאיר לפיד, שר הכלכלה נפתלי בנט דווקא סבור כי ירידה מהארץ לתקופה מסוימת עשויה להיות דווקא "חוויה מפרה" שמועילה לכלכלה הישראלית בשל הידע שצוברים היורדים בחו"ל - כל עוד הם חוזרים לארץ.

לדברי בנט, שנמצא בימים אלה בהודו, "אני בהחלט תומך ביציאה למספר שנים לחו"ל במסגרת שליחות או במסגרת עסקית. הזרימה הדו-כיוונית מועילה מאוד לכלכלה הישראלית. לומדים המון ומביאים הביתה את הידע. אשתי ואני חיינו מספר שנים בניו-יורק כאשר שימשתי מנכ"ל החברה שלי. קיבלנו המון מתקופה זו ועד היום אני מנצל את הידע שצברתי. לכן אני קורא לכל הצעירים המתחבטים: אל תוותרו על ישראל. ואנחנו, כממשלה, לא נוותר על עליכם".

בנט הכיר ביוקר המחיה שקיים בישראל, ואמר כי "הבעיה מספר 1 של הציבור הישראלי כיום היא הקושי הכלכלי להרים ראש מעל המים. המחירים גבוהים מדי, המשכורות נמוכות מדי, יותר מדי משפחות מתקשות לשרוד. המצב חמור במיוחד בתחום הדיור. בצורה פשוטה: לזוג צעיר בישראל, ללא סיוע מבחוץ, אין סיכוי לרכוש דירה ברמת המחירים כיום. זה לא בסדר. לא צריך להיות כל-כך קשה לשרוד כאן".

"הקושי הזה אינו נחלת כולם. ישנן מספר קבוצות בארץ הפטורים מדאגות: יש להם קביעות, שכר לא רע, פנסיה גדולה. הם הצליחו 'להיכנס למועדון', אבל רוב הציבור לא הצליח. הממשלה פועלת בנחישות בעניין: שר האוצר ושר השיכון פועלים להורדת מחירי הדיור באמצעות קבינט הדיור; אני פועל בעניין הורדת מחירים בשאר המוצרים: מזון, מוצרי צריכה ועוד באמצעות שלל פעולות. עם כל הקשיים בחיים בארץ, ישראל היא הבית של היהודים, וראוי להמשיך להשקיע בה גם אם זה כרוך במאמץ ובקושי רב", אמר בנט.

כזכור, לפיד כתב בפייסבוק פוסט שתוקף את הישראלים שבחרו לעבור לגור בברלין, ואמר כי "תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר".

גם יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין שותף לעמדותיו של לפיד, וכינה את היורדים מהארץ "בוגדים מאוסים", והצית מחאה גדולה של הציבור בישראל.