HSBC - הודו וסין מייצרות הזדמנות לחברות תשתית ישראליות

HSBC: היקף הסחר העולמי במוצרים ובסחורות הדרושים להשקעה בתשתיות צפוי לגדול פי שלושה עד שנת 2030

היקף הסחר העולמי במוצרים ובסחורות הדרושים להשקעה בתשתיות צפוי לגדול פי שלושה עד שנת 2030 - כך מעריכים כלכלני HSBC, קבוצת הבנקאות הבריטית שמרכזה בהונג-קונג.

דוח חדש בנושא מגמות בסחר העולמי שפרסם HSBC צופה כי קצב הגידול בסחר במוצרים וסחורות הקשורים לתשתיות יעמוד על 9% לשנה, כמעט כפליים מקצב הגידול הכללי של הסחר ומקצב צמיחת התל"ג העולמי. נתח השוק של מוצרים הקשורים לייצוא יגדל ל-54% מכלל הסחר לעומת 45% כיום.

המחקר צופה גם כי סין והודו יהפכו כבר בעשור הקרוב ליבואניות הדומיננטיות של סחורות ומוצרים לתשתיות. ארה"ב היא כיום היבואנית המובילה בשתי הקטיגוריות, אך עד 2030 תהפוך סין ליבואנית המובילה של מוצרים הקשורים לתשתיות, כגון ציוד ומכונות בעוד שהודו תהפוך ליבואנית הגדולה בעולם של סחורות הקשורות לתשתיות, כגון חומרי גלם ומתכות.

לדברי קרול שקד, מנהלת החטיבה העסקית ב-HSBC ישראל, השקעות-העתק שמתוכננות בהודו ובסין בתחום הסחר בתשתיות מהוות "הזדמנות אדירה עבור חברות המבקשות לגדול ולהתפתח". שקד, שמייחסת את הצמיחה הצפויה בתחום לעליית מעמד בינוני בסין ובהודו מוסיפה כי "כאשר סין מכוונת לעלייה בשרשרת הערך במונחים של המוצרים שהיא מייצרת, נוצרת הזדמנות מצויינת לכלכלות המפותחות לספק ציוד מתוחכם לתשתיות הנדרש לחברות הסיניות".

תחזית הסחר של HSBC כוללת נתוני סחר עבור 25 מדינות וטריטוריות מרכזיות לסחר עולמי.