התיק ייפתח מחדש? הנשיא לשעבר קצב יבקש משפט חוזר

עו"ד יהושע רזניק טוען כי כי משפטנים בכירים שנחשפו לחומר בתיק הגיעו למסקנה כי נדרשת בדיקה מחודשת של הפרשה ■ הסיבה: "עיוות דין עובדתי ומשפטי"

הנשיא לשעבר יבקש משפט חוזר: נשיא המדינה לשעבר משה קצב מתכוון לבקש קיום משפט חוזר בעניינו. הבקשה לקיום המשפט תוגש כבר בשבוע הבא לבית המשפט העליון.

עו"ד יהושע רזניק, ששימש בעבר כמשנה לפרקליט המדינה וכתובע במשפט אריה דרעי, מבקש לקיים משפט חוזר לקצב, בשל מה שהגדיר "עיוות דין". עורכי הדין רזניק ושותפו ציון סהראי שוקדים כבר חודשים על תיק קצב.

השניים חשפו לחומרים מהתיק משפטנים בכירים ושופטים בכירים בדימוס, שהגיעו יחד לכלל מסקנה כי מתחייבת בדיקה מחודשת בתיק קצב, בשל מה שהגדירו "עיוות דין עובדתי ומשפטי".

נזכיר כי נשיא המדינה לשעבר נדון לעונש של 7 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו בשני מעשי אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט.

קצב ריצה כבר כרבע מתקופת 7 השנים שנגזרו עליו - והחל לצאת לחופשות סדירות מבית הסוהר. בתחילת החודש הוא יצא לחופשה מבית הכלא מעשיהו בו הוא שוהה לרגל בר-המצווה של נכדו, ובחודש שעבר יצא לחופשה ראשונה בת יממה לאחר ראש השנה.

במאי 2012 דחה בית המשפט העליון את בקשת קצב לקיים דיון נוסף בעניין עונשו בפני הרכב מורחב של בית המשפט. בכך מוצו כל האפשרויות המשפטיות שעוד נותרו לאנס המורשע, והוא נשלח לרצות את עונשו עד תום כפי שקבע בית המשפט המחוזי.

הנשיא לשעבר והאנס המורשע ביקש להציג בפני בית המשפט, באמצעות עורך דינו יורם שפטל, ראיות חדשות שלטענת עורכי דינו עשויות לשנות את גזר דינו. קצב חזר והדגיש בעתירתו את הטענה כי "מעולם לא קיים כל מערכת יחסים מינית, בין בהסכמה ובין שלא בהסכמה עם המתלוננות".

שופטת העליון אסתר חיות דחתה את בקשת קצב והדגישה כי פסק הדין המקורי, שניתן פה-אחד על-ידי הרכב השופטים, יש בו משקל גם בדחייה הנוכחית. "המקרה אינו נמנה עם המקרים החריגים המצדיקים קיום דיון נוסף בפסק הדין", הדגישה השופטת חיות בפסיקתה.