העושר העולמי בשיא של 241 טריליון דולר אך הפערים התרחבו

דוח העושר העולמי של קרדיט סוויס חושף כי העושר העולמי גדל ב-68% ב-10 השנים האחרונות ■ לפי הדוח, האנשים העשירים ביותר מחזיקים ב-46% מהנכסים העולמיים

העושר העולמי טיפס לשיא של 241 טריליון דולר, שמהווה עלייה של 68% במהלך 10 השנים האחרונות, אך התפלגות ההון שונה במידה רבה, כך אמר בכיר בבנק ההשקעות קרדיט סוויס ל-CNBC.

העושר הממוצע לאדם הגיע גם הוא לשיא של כל הזמנים ועומד על 51,600 דולר. בראש הרשימה נמצאת שווייץ עם עושר ממוצע לאדם של 513 אלף דולר, אחריה אוסטרליה עם עושר ממוצע לאדם של 403 אלף דולר ונורבגיה עם 380 אלף דולר לאדם, כך דווח בדו"ח העושר השנתי העולמי שערך קרדיט סוויס.

"ההתפלגות שונה במידה רבה", כך אמר מייק אוסוליבן, יועץ השקעות בכיר בקרדיט סוויס בראיון ל-CNBC. לדבריו, האחוז העליון של האנשים העשירים ביותר מחזיקים ב-46% מהנכסים העולמיים.

ארה"ב עברה את אירופה וחלק מאסיה בערכי נטו כוללים של עושר ע"י כך שהרוויחה 8.4 טריליון דולר מאמצע 2012, בעיקר בשל ההתאוששות בשוק הדיור והגאות בשוק המניות.

העושר צפוי לעלות בכמעט 40% בחמש השנים הבאות וצפוי להגיע ל-334 טריליון דולר עד 2018. לפי הדוח, הגידול בעושר בקרב השווקים המתעוררים צפוי לעבור את זה של השווקים המפותחים.

"המחקר שלנו מראה שהעושר העולמי הכפיל את עצמו מאז שנת 2000 ואנו מצפים ממגמה זו להמשיך בעתיד ולהיות מונעת ע"י הצמיחה הכלכלית החזקה והגידול באוכלוסיה של השווקים המתעוררים", כך הצהיר אוסוליבן.

גוש האיורו ראה התעוררות בעושר במהלך השנה האחרונה עם עלייה במחירי ההון העצמי ותנועות יורו-דולר מבטיחות שאזרו בהתאוששות מההפסדים הכבדים שנחוו 12 חודשים לפני כן במהלך שיא המשבר הכלכלי האיזורי.

מספר המיליונרים הככל עולמי עלה בכמעט 2 מיליון מאז אמצע 2012, רובם נמצאים בארה"ב, כך נכתב בדו"ח. מספר המיליונרים הכלל-עולמי יכול לעבור את ה-47 מיליון ב-2018, שזו עלייה של כמעט 16 מיליון, וסין עשויה להכפיל את מספר המיליונרים שלה עד אותה שנה.