הוליווד 2: האם ג'ק ניקולסון פורש ממשחק?

כך על פי פרסומים בתקשורת האמריקנית ■ קשה להאמין שניקולסון, זוכה שלושה פרסי אוסקר, ירצה לסיים את הקריירה עם סרט מטופש כמו "איך אתם יודעים" שנכשל בקופות

ג'ק ניקולסון, מכוכבי הקולנוע הגדולים של כל הזמנים, צפוי להודיע על פרישתו ממשחק. כך לפחות על פי פרסומים עקשים בתקשורת האמריקנית. יש אומרים שלמעשה הוא כבר פרש, והסרט האחרון בו השתתף, "איך אתם יודעים" מ-2010, הוא סרטו האחרון. מקורביו מוסרים דיווחים סותרים - חלקם על כך שבקרוב יודיע על פרישה, בשל קשיי זיכרון, אחרים גורסים כי ניקולסון פשוט בררן, וזו הסיבה שהוא מוסיף לסרב להצעות וממשיך לחפש את התפקיד הבא.

קשה להאמין כי ניקולסון, זוכה שלושה פרסי אוסקר ("קן הקוקייה", "תנאים של חיבה", "הכי טוב שיש"), ירצה לסיים את הקריירה שלו עם סרט קליל ומטופש כמו "איך אתם יודעים", שאף נכשל בקופות.

דמויות של קשישים בקולנוע האמריקני המסחרי מופיעות ברוב המקרים בקומדיות או בסרטי מסע, וניקולסון עשה גם מזה ("איך אתם יודעים", כאמור) וגם מזה ("מתים על החיים", לצד מורגן פרימן). גם אם יעשה עוד תפקיד גדול, הקריירה של ניקולסון כנראה מאחוריו.

במשך ארבעה עשורים, מ-1960 ועד שנות 2000, הקפיד ניקולסון על לפחות סרט אחד בשנה. בעשור האחרון, השתתף בחמישה, האחרון שבהם ב-2010. אולי הוא מעדיף להביט לאחור ולהיזכר בתפקידיו הבלתי נשכחים, ביניהם בסרטים "הניצוץ", "צ'יינהטאון", "קן הקוקייה", "הכי טוב שיש", "באטמן".

"ניקולסון הוא שחקן גדול, בעידן קולנועי שבו אין תפקידים גדולים", נטען במגזין "האובזרבר". ניקולסון ודאי יסכים, וימשיך להמתין, אולי לפרס אוסקר על מפעל חיים.