רשמית: אינטר עוברת לשליטת איל מדיה אינדונזי תמורת 250 מיליון אירו

70% מקבוצת הכדורגל ממילאנו נמכרו לטייקון התקשורת אריק טוהיר, שיהפוך לבעלים הזר השני בכדורגל האיטלקי

בתום משא-ומתן מפרך שנמשך חודשים ארוכים, הודיע היום (ג') מאסימו מוראטי, הבעלים של אינטר מילאנו מאז 1995, כי הוא מכר את השליטה במועדון לאיש העסקים האינדונזי אריק טוהיר. מוראטי יקבל כ-250 מיליון אירו עבור 70% ממניות מועדון הכדורגל האיטלקי, כשבחלק ניכר מהסכום הוא ישתמש על מנת לכסות את החובות של הקבוצה. כך על-פי היומון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".

טוהיר, מיליארדר בן 44, הוא בן לאחת המשפחות העשירות באינדונזיה ובבעלותו אחזקות רבות בכלי התקשורת המקומיים. זוהי אינה ההשקעה הראשונה שלו בכדורגל: ב-2012 הוא הפך לחלק מקבוצת רכישה שקנתה את קבוצת DC יונייטד מליגת ה-MLS האמריקאית. בנוסף, הוא מעורב מאד גם בכדורסל: מחזיק באחוזים מקבוצת ה-NBA פילדלפיה 76', בשתי קבוצות כדורסל אינדונזיות - ומשמש גם בתפקידים ארגוניים בהתאחדות הכדורסל האסייתית.

מוראטי, 68, מיליארדר שהרוויח את הונו בעסקי הנפט, נחשב לאחד מבעלי הבית הכי בזבזנים שידע הכדורגל העולמי. על-פי עיתון הפיננסיים האיטלקי "איל סולה 24 אורה", הוא הזרים לאינטר מכיסו הפרטי קרוב למיליארד אירו מאז השתלט על המועדון, אך ברוב השנים הקבוצה לא הצליחה לתרגם את הכסף הגדול להצלחות על המגרש. תחת מוראטי, היא זכתה בחמש אליפויות איטליה, ארבעה גביעים, ופעם אחת בליגת האלופות.

מוראטי לא הסתיר מעולם במהלך 18 השנים האחרונות, בהם שימש כבעלים ונשיא המועדון, את עובדת היותו אוהד שרוף ביותר של אינטר. "אני מרגיש שהשארתי את המועדון בידיים טובות", אמר לאחר השלמת העסקה. "אני מתקשה למצוא את המילים הנכונות להגיד כרגע. אני רק מעמיד פנים שהכל בסדר איתי כרגע".