הדולר היציג התחזק ל-3.554 ש'; "גובר הסיכוי להורדת ריבית"

הדולר היציג עלה בכ-0.3% בעוד האירו התחזק בכ-0.6% מול השקל ל-4.81 שקלים ■ FXCM: "אם הדולר-שקל יצליח להתבסס מעל 3.55 שקלים, הדבר עשוי לדחוף את הצמד מעל לעבר 3.57 שקלים"

שוק המט"ח התאפיין היום (ד') בהחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.3% לרמה של 3.544 שקלים בעוד האירו היציג טיפס בכ-0.6% לרמה של 4.81 שקלים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה אתמול כי מדד המחירים לצרכן נותר בחודש ספטמבר ללא שינוי. זאת, בהשוואה לעלייה של 0.2% באוגוסט. ב-12 החודשים האחרונים עומדת העלייה באינפלציה על 1.3% בלבד, מה שמעיד על רמת ביקושים נמוכה במשק.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל זינק אתמול בכמעט 3 אגורות, אל מעל רף 3.55 שקלים, וזאת בשעה שבעולם הדולר דווקא נחלש למול מרבית המטבעות המרכזיים. את החולשה היחסית של השקל יש לייחס בין היתר למדד המחירים לצרכן האפסי שפורסם אמש והצביע על אינפלציה נמוכה מהמצופה, מה שגם מעיד על היחלשות נוספת במשק וגם מגביר את הסיכויים להורדת ריבית נוספת, ובעקבות כך השקל נחלש. אם הדולר-שקל יצליח להתבסס מעל 3.55 שקלים, הדבר עשוי לדחוף את הצמד מעל לעבר 3.57 שקלים ו-3.59 שקלים".

ובינתיים, בארה"ב ממשיכים להיערך לאפשרות כי לא תהיה הסכמה באשר להעלאת תקרת החוב עד מחר, זאת בצל ההתראה מסוכנות הדירוג פיץ' על אפשרות להורדת הדירוג של ארה"ב.

ב-ATRADE כתבו הבוקר כי "הדולר מתקשה למצוא כיוון ברור על רקע חוסר הוודאות בעניין סוגיית תקרת החוב בארה"ב. צמד הדולר שקל ממשיך לדשדש בין 3.5-3.55 שקלים ונראה כי ההכרעה תתקבל אחרי שהתמונה בעניין תקרת החוב, תתבהר. השגת הסכם בוושינגטון יוביל לגל עליות בשווקים ולהיחלשות נוספת של הדולר מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. הלחץ על בנק ישראל ייגבר אם וכאשר התחתית האחרונה תישבר".