משרד התקשורת: שיחות בינלאומיות ייכנסו לחבילת המנוי

במסגרת הרפורמה, המנויים לא יידרשו יותר "להשתייך" למפעיל שיחות בינלאומיות ויוכלו לקבל את השירות ישירות מהמפעיל - הסלולר או הנייח - איתו הם עובדים

רפורמה בשוק השיחות הבינלאומיות עומדת בפתח: משרד התקשורת מפרסם היום (ד') שימוע במסגרתו השיחות הבינלאומיות יהפכו להיות חלק מהרישיון הכללי של המפעילים. במילים אחרות, המנויים לא יידרשו יותר "להשתייך" למפעיל שיחות בינלאומיות ויוכלו לקבל את השירות ישירות מהמפעיל איתו הם עובדים.

המשרד פרסם היום שימוע ציבורי בעניין והודיע כי צוות בין-אגפי של משרד התקשורת, בראשות עדי קאהן מאגף הכלכלה, בחן את ההסדרה של ענף שירותי התקשורת הבינלאומיים ואת הצורך לשנותה נוכח ההתפתחויות והתמורות בשוק התקשורת.

לדברי המשרד, הצוות ביקש לאזן בין מגמות התלכדות השירותים ויצירת קבוצות תקשורת בשוק, אשר באות לידי ביטוי בסל שירותים הכולל גם התקשרות ליעדים בינלאומיים, ובין החשיבות שהמשרד מייחס להמשך קיומה של תחרות על כיסו של הצרכן, בחיוג ליעדים בינלאומיים שעלותו גבוהה יותר.

אחת המטרות במהלך היא מניעת האפשרות לצמצום תחרות בשוק, שיכולה להתרחש במקרה שהמפעילים הפנים-ארציים ייהפכו לספקים הבלעדיים של השירותים הבינלאומיים למנוייהם.

ההסדרה החדשה עולה בקנה אחד עם כוונת המשרד לעבור להסדרה באמצעות רישיון אחוד בשוק התקשורת ולהחלת שוק סיטונאי בישראל.

במסגרת ההסדרה החדשה ההתקשרות של המנויים ליעדים בינלאומיים הכלולים בחבילת "הכול כלול" שמציעות חברות הסלולר והחברות הנייחות, לרבות ליעדים הניתנים במחיר זהה או נמוך ממחיר השיחה הפנים-רשתית המוצעת למנוי, יינתנו על-ידי המפעיל הפנים-ארצי בקידומת חיוג "00".

ההתקשרות ליעדים בינלאומיים יקרים יותר, שאינם כלולים בחבילת "הכל כלול" של המפעיל הפנים-ארצי, לא תתבצע באמצעות קידומת החיוג המקוצרת "00", אלא באמצעות קידומת החיוג הרגילה של מפעילים פנים-ארציים, או באמצעות קידומת החיוג של בעלי הרישיון המיוחד לשיחות בינלאומיות. כך יתאפשר למנוי לבחור בכל שיחה מחדש את המפעיל באמצעותו יבצע את השיחה, ויתאפשר לו להשוות מחירים בכל שיחה מחדש ליעד המבוקש.

דבר נוסף הוא ששירותי התקשורת הבין-לאומיים הניתנים כיום במסגרת רישיון כללי ייעודי, יינתנו במסגרת הרישיונות הכללים, הנייחים והניידים כאחד (לרבות בעלי רישיונות סלולריים וירטואליים), או במסגרת רישיונות מיוחדים למתן שירותי תקשורת בין-לאומיים; בעלי רישיונות כאלה יפעלו במתכונת מצומצמת וישמרו על התחרות ביעדים היקרים.