חברת החשמל תצטרך לקצץ את תקציב התפעול ב-1.5 מיליארד שקל

כך קובע סמנכ"ל הכספים של החברה, תמיר פוליקר ■ החברה צופה ירידה בהכנסות בשנה הבאה

חברת החשמל תצטרך לקצץ את תקציב התפעול ל-2014 בכ-30%, שהם כ-1.5 מיליארד שקל, על מנת שתוכל לעמוד ביעדיה לשנת 2014 - כך קובע סמנכ"ל הכספים של החברה, תמיר פוליקר. עמדתו של פוליקר באה על רקע הערכה שפרסמה לאחרונה חברת החשמל שלפיה היא צופה ירידה בהכנסותיה, הנובעת מירידה בביקוש לחשמל, בין היתר בגלל יצרני חשמל פרטיים.

תקציב חברת החשמל ל-2014 יהיה הראשון שיבצע פוליקר, שנכנס לתפקידו לפני כמה חודשים, לאחר שמילא תפקידים בכירים בקבוצת עזריאלי ובבטר פלייס. פנייתו נעשתה כנראה בתיאום עם המנכ"ל אלי גליקמן. תחזיות קודמות צפו שיפור ניכר ברווחיות חברת החשמל, כתוצאה מתחילת הזרמת הגז מתמר, שאמורה להביא להוזלת עלויות הדלקים בכ-50%, בעוד תעריף החשמל אמור היה להישאר גבוה עד 2015.

תקציב התפעול של חברת החשמל עומד כיום על כמעט 5 מיליארד שקל, אך כ-90% ממנו הם התחייבויות בנושאים כמו שכר ותשלומי ארנונה - שכמעט בלתי אפשרי לשנותן. הרקורד של חברת החשמל בקיצוץ תקציב התפעול שלה אינו מרשים. למשל, החברה הודתה לאחרונה בדוחותיה לרבעון השני כי לא בוצעה החלטת הדירקטוריון מדצמבר 2011 להביא לפרישה מוקדמת של 400 עובדים.

פרישת העובדים הייתה אמורה להיות חלק מרכזי בהשתתפות החברה בתוכנית החילוץ הממשלתית, שבה הוענקו לחברה ערבויות מדינה בהיקף של 9 מיליארד קל וצרכני החשמל ספגו התייקרות של מעל 30% בתעריפי החשמל.