בדיקת "גלובס": גם אחרי ההוזלה - מגה יקרה בהשוואה למתחרים

(עדכון) - "מגה בעיר" הכריזה על הוזלת 1,000 מוצרים - אבל חלקם עדיין יקרים יחסית ■ סימילאק 900 גרם יוזל ב-3% - אך מחירו עדיין גבוה ב-25% בהשוואה למתחרים; פסטה ברילה יקרה עד 36% יותר מהמתחרים

רשת מגה הודיעה היום (ג') כי תוריד את מחיריהם של 1,000 מוצרים בסניפי רשת מגה בעיר, במאמץ להתנתק מהתדמית שדבקה בה כרשת השיווק היקרה ביותר בישראל. אלא שמבדיקת "גלובס" באתר Mysupermarket עולה כי גם לאחר ההוזלה, חלק מהמוצרים עדיין יקרים במגה בעיר בעשרות אחוזים לעומת המחירים אצל המתחרים.

כך למשל, מגה הודיעה כי תמכור סימילאק אדוונס 900 גרם במחיר של 87.6 שקל במקום 89.99 שקל - הוזלה של 3%. אותו מוצר נמכר ברשת רמי לוי שיווק השקמה ב-69.29 שקל וברשת יינות ביתן ב-69.99 שקל, ומכאן שאחרי ההוזלה המוצר במגה יהיה יקר יותר ב-25%. גם בשופרסל ישיר ובמגה באינטרנט המוצר זול יותר מהמחיר החדש שעליו הכריזה מגה.

נציין כי מגה פרסמה מחירים של 20 מוצרים בלבד מתוך 1,000 המוצרים שיוזלו לטענתה.

דוגמה נוספת היא פסטה ברילה מספר 5 במשקל 500 גרם, מוצר שהיבואנית - חברת שסטוביץ - הוזילה לפני חודשים אחדים לכל רשתות השיווק. במגה אומרים כי המוצר יוזל ב-9% ויימכר ב-9.99 שקלים - מחיר הגבוה ב-25%-36% מאשר ברמי לוי וביינות ביתן.

גם המחיר החדש של מגה למרק עוף אמיתי 400 גרם של חברת יוניליוור יקר ב-31% מהמחיר ברמי לוי שיווק השקמה - 25.99 שקל לעומת 19.79 ברמי לוי. עם זאת, המחיר החדש זול יותר מהמחיר המוצע ביינות ביתן ובשופרסל אונליין.

"קוראים היטב את השוק"

ברשת אומרים כי המהלך נועד לצמצם את הפערים מול רשתות השיווק המוזלות, וכי מדובר במוצרים הנמכרים ביותר ברשת.

לדברי מנכ"ל מגה, מוטי קרן, "מהלך ראשוני זה יוביל לשינוי תפיסת המחיר של מגה בעיר ומגה כולה, על כלל מותגיה. אנו קוראים היטב את השוק ואת המציאות הצרכנית החדשה ומבינים שכדי להחזיר את אמון הלקוחות ברשת, אנחנו מחויבים להמשיך ולשפר את חוויית השירות ולהתאים את המחירים למצב התחרות בשוק המזון".

זו אינה הפעם הראשונה שבה רשת מגה מכריזה על הוזלת מוצרים בסניפים השכונתיים ובכלל. באוגוסט 2011 הכריזה מגה כי היא תוזיל 32 מוצרים במה שהרשת כינתה "הסל המסובסד", באופן שיאפשר הוזלה משמעותית בהוצאות קניות המזון.

בדיקה שערך "גלובס" שנה לאחר מכן גילתה כי יותר משליש ממוצרי הסל רשמו עלייה חדה במחירים, שלא ניתן להסבירה בעלייה במחירי התשומות. מדובר בעלייה כפולה ויותר מעליית המחיר של 4%-6%, שעליה הכריזו בשעתו הספקים הגדולים במשק. כך לדוגמה, נרשמה עלייה חדה במיוחד של כ-21% בטחינה הגולמית ובחומץ הטבעי.

קמעונאי בכיר אמר היום ל"גלובס" בתגובה: "אני מזכיר ששני מנכ"לים קודמים של מגה הלכו על אותו מודל. לפני שעזב, גיל אונגר הוריד את המחירים ב-15%, וזאב וורמברנד הגיע אחרי זמן קצר והעלה את המחיר. אם זה הפתרון של מוטי קרן - מצוין. ניתן לכך תגובה ציונית הולמת".

דוגמאות למחירי מגה
 דוגמאות למחירי מגה