אפל חשפה את ה"אייפד AIR" ואייפד מיני חדש - קלים ומהירים

(עדכון) האייפד אייר כולל מעבד מסוג A7 ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל; מחירו ההתחלתי יעמוד על 500 דולר ■ אפל השיקה בנוסף דגם חדש של אייפד מיני הכולל מסך בגודל 7.9 אינטץ' בטכנולוגיית רטינה ומעבד A7

אפל חשפה הערב (ד') את הטאבלטים החדשים שלה לשנה הקרובה - האייפד Air והאייפד מיני. ריגושים משמעותיים לא היו באירוע וגם לא שום בשורה שתשנה את השוק. מצד שני, אפל משדרגת את האייפדים שלה כך שהם ימשיכו להיות מוצרים מספיק טובים בשביל להיות השחקן המשמעותי ביותר בתעשייה.

"השקנו את האייפד לפני 3.5 שנים וקראנו לו המכשיר הקסום והמשוכלל ביותר שלנו. מדובר באחד המוצרים המוצלחים ביותר שלנו, כאשר החודש הגענו למכירות של 170 מיליון יחידות. בנוסף יש לנו 475 אלף אפליקציות בחנות לאייפד", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. לדבריו, "81% מהמשתמשים בשוק עובדים עם אייפד, כאשר רק 19% מתפעלים טאבלטים אחרים".

האייפד אייר נראה טאבלט מרשים מאוד, הוא ממשיך להגיע עם מסך בטכנולוגיית רטינה המציעה תמונה מעולה ברזולוציה של 2048 על 1536 פיקסלים. המסך הוא בגודל 9.7 אינץ', כאשר האייר גם קל ודק יותר ב-20% מקודמו. העובי עומד רק על 7.5 מ"מ והמשקל על 469 גרם. האייפד קיבל גם גימורים מקומרים שנותנים תחושה יותר עדכנית, כזו הקיימת באייפד מיני.

האייר כולל מעבד מסוג A7 בארכיטקטורת 64 ביט המציע מהירות עיבוד כפולה יותר מהדגם הקודם. יש לו שתי אנטנות WiFi המאפשרות לו איכות קליטה רציפה וטובה יותר לאינטרנט. מצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל, כאשר לטענת החברה הסוללה תחזיק 10 שעות. המחיר יתחיל ב-500 דולר לגרסה הכוללת נפח אחסון של 16 ג'יגה. האייפד אייר יתחיל להימכר ב-1 לנובמבר במספר גדול של מדינות כמו ארה"ב, סין, אנגליה, איטליה, אבל עדיין לא בישראל.

דגם נוסף של טאבלט שאפל הציגה הוא האייפד מיני שיכלול לראשונה גם את טכנולוגיית הרטינה על מסך בגודל 7.9 אינץ'. המיני כולל מעבד A7 בארכיטקטורת 64 ביט עם סוללה שמחזיקה כ-10 שעות ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל. המשקל עומד על 331 גרם והעובי 7.5 מ"מ. המחיר הוא 400 דולר לגרסת 16 ג'יגה כאשר הוא יצא לחנויות במהלך חודש נובמבר. אפל לא פירטה תאריך השקה ספציפי.

200 מיליון הורדות

לדברי קוק, בסופשבוע הראשון להשקת האייפונים החדשים מכרה החברה 9 מיליון יחידות בעולם. אפל גם שחררה לפני מספר שבועות את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה - iOS7. קוק סיפר ש-5 ימים לאחר ההשקה הורידו את המערכת החדשה 200 מיליון פעמים, כאשר 64% מהמכשירים הניידים של החברה משתמשים ב-iOS 7. כמו כן, כבר 20 מיליון מאזינים הצטרפו לשירות המוזיקה החינמי של החברה אייטיונס רדיו הפעיל כרגע רק בארה"ב.

"המתחרים שלנו מבולבלים והם עושים כל מיני דברים מוזרים. לנו ברור מה אנחנו רוצים לעשות", אמר קוק, שהתייחס בדבריו להשקת המחשבים ההיברידים המגיעים עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט.