ביה"ד: לא לבטל בינתיים את חריגות השכר בחברת החשמל

נקבע כי כי החלטתו של הממונה על השכר באוצר לפסול חריגות שכר בחברת החשמל לא תיאכף, ובמקומה יתקיים בביה"ד הליך לבירור טענות הממונה ותשובות העובדים ■ משמעות ההחלטה: עיכוב של שנה לפחות בנוגע לחריגות השכר

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בראשות הנשיא רמי כהן, החליט היום (ג') כי החלטתו של הממונה על השכר באוצר לפסול חריגות שכר בחברת החשמל לא תיאכף, ובמקומה יתקיים בבית הדין הליך משפטי לבירור טענותיו של הממונה ותשובות העובדים.

משמעות החלטת בית הדין היא עיכוב של שנה לפחות בנוגע לחריגות השכר, עד לסיום בירור הנושא בבית הדין. עם זאת, גורמים באוצר הגיבו בסיפוק על החלטת בית הדין ואמרו כי הם רואים בחיוב את העובדה שהנושא יתברר בבית הדין.

יצויין כי חריגות השכר שהממונה ביקש לעצור הן בהיקף שנתי של 150 עד 300 מיליון שקל. מדובר בין היתר בתוספת פיקודית, תוספת אוטומטית למשכורת בגובה 5.5% עד 26% המשולמת באופן אוטומטי למרבית העובדים הקבועים בחברה.

הממונה על השכר קובי אמסלם דרש לבטל את המשך תשלום התוספת לאלפי עובדים שאינם זכאים לה, ולהגביל את גובה התוספת המשולמת למנהלים בכירים ל-12.5%.

מוועד עובדי חברת החשמל נמסר כי "החלטתו של השופט כהן מאפשרת כעת את חידוש המשא-ומתן על הרפורמה במשק החשמל, באמצעות ועדת ההיגוי בראשות אורי יוגב. בעקבות ההחלטה פונה ארגון עובדי חברת החשמל בדחיפות לוועדת יוגב, בבקשה להתחיל מיידית את המשא-ומתן על הרפורמה באופן אינטנסיבי, במטרה להגיע להבנות הנדרשות לטובת משק החשמל כולו".