56% מהציבור לא יודעים מה כוללים ביטוחי הבריאות שרכשו

כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה שנעשה עבור AIG ישראל שמשיקה פוליסת בריאות חדשה

רוב הציבור הישראלי אינו יודע מה כוללים הביטוחים הרפואיים שלו. למעשה, רק כ-44% מאלו שמחזיקים ברשותם בביטוח שב"ן של קופות החולים ו/או בביטוח פרטי של חברת ביטוח, מדווחים שהם יודעים מה כוללים הביטוחים הרפואיים שלהם ועבור אילו מקרים הם מכוסים.

כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה שנעשה החודש עבור חברת AIG ישראל בעניין ביטוחים רפואיים - נתחי שוק מדווחים, תפיסות ועמדות.

אגב חוסר הידיעה של הציבור בנושא סבוך וחשוב זה, מהסקר עולה עוד כי הציבור הישראלי - שרוב רובו רוכש שב"ן של קופות החולים ואינו מסתפק רק בסל הציבורי, ושחלק ניכר ממנו אף רוכש בנוסף ביטוח פרטי - מודאג שיוותר ללא מענה מספק אם וכאשר יידרש לכיסוי הרפואי. כך, כשליש מהציבור חושש במידה בינונית ומעלה שהכיסוי הרפואי הנוכחי שיש לו עלול שלא לתת מענה מספק.

עוד עולה מהסקר, כי לכ-43% מהציבור יש ביטוח בריאות פרטי. סקר זה נעשה אגב הצטרפותה של AIG לרשימת החברות שמציעות לציבור הרחב פוליסות ביטוחי בריאות המתלבשות על השב"ן של קופות החולים - "המשלים למושלם", ושאינן כוללות 'כפל ביטוחי' מובנה ביחס ליתר רבדי הכיסוי לבריאות במשק. כך, החברה, בניהולו של שי פלדמן, משיקה בימים אלה את פוליסת AIG MEDICAL.

עוד נמצא בסקר כי קרוב למחצית מאלו שמחזיקים בביטוח בריאות פרטי ומאלו שמחזיקים בשב"ן של קופות החולים אינם יודעים כמה הם משלמים עבור הכיסוי הרפואי שבידם. כמו כן, כ-38% מאלו שמחזיקים בשב"ן של קופות החולים הפעילו את הביטוח המשלים האמור ב-5 השנים האחרונות במקרים רפואיים שונים בעוד שבקרב מחזיקי הביטוח הפרטי של חברות הביטוח שיעור המפעילים את הביטוח בתקופה האמורה עמד על כ-31%.