עמי סגל מודה: "נקלענו לקשיים; זהו משבר עמוק"

רשות ני"ע פתחה בחקירת ההונאה לכאורה באלפא פלטינום ■ בשיחה מוקלטת הודה בעלי החברה: "נוצר מצב שאי-אפשר לכבד את כל ההוראות למשיכת כספים"

לאחר שפורסמו אמש (ד') החשדות הכבדים למעילה בגובה של עשרות מיליוני שקלים בחברת ההשקעות אלפא פלטינום, פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה. היום (ה') הודה הבעלים עמי סגל: "נקלענו לקשיים".

הפרשה נחשפה לאחר שאיש העסקים שמואל מנדזיצקי ביקש למשוך את כספו ללא הצלחה. בעקבות הדוחות שהגיעו לידיו, שהצביעו על כך שככל הנראה אין כסף מאחורי השקעותיו בשווי 30 מיליון שקל, נפגש מנזיצקי עם בעלי בית ההשקעות עמי סגל.

"זה התחיל לפני כמה שבועות", סיפר סגל. "זהו משבר עמוק שנוגע גם למשקיעים רבים נוספים".

"הגיעו הוראות נוספות למשיכה הכספים המושקעים בחברה", המשיך. "נוצר מצב כזה שאי-אפשר לכבד את כל ההוראות. אם יהיה שקט, אז כולם יקבלו את כספם בחזרה. השאלה היא אם כולם יסכימו לשקט".

עורכי דינו של מנדזיצקי הגישו תלונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בגין חשד למעילה בכספו בסכום של לא פחות מ-30 מיליון שקל.

לאחרונה ביקש הלקוח להפוך את כספו לנזיל, אך אז התברר לו כי החשבונות ריקים. הוא פנה לבית המשפט באמצעות עורכי הדין ד"ר אסף ברם ורועי סלוקי, ושטח טענות קשות נגד בית ההשקעות, המנהל 2.5 מיליארד שקל מכספי הציבור, על גניבה, רמייה ומעילה.

עורכי הדין ביקשו מהשופט צו לתפוס את המחשבים של בית ההשקעות. "לאחר בחינת הראיות, ומבלי לקבוע מסמרות, מדובר בתשתית ראייתית מוצקה", קבע השופט ונתן לעורכי הדין את מבוקשם: השופט הורה למשטרת ישראל לסייע בתפיסת המחשבים, הטלפונים הסלולריים ושאר הציוד בבית ההשקעות, כדי להביא אותם למתלונן.