"אדוורטייזינג אייג'" מסמן את המגזינים המבטיחים של השנה

למרות התחזיות הקודרות לתעשיית הדפוס, יש מגזינים שלא מפסיקים להתחזק ■ על הפרק: שיתופי-פעולה חדשניים שמיישמים בחוכמה את החיבור לדיגיטל

Bon Appetit: מתווה מגמות במזון

כפי שדיווחנו ב"גלובס" בשבוע שעבר, המגזין הבולט ברשימה הוא מגזין האוכל Bon Appetit, שהפך לרלוונטי מתמיד, 4 שנים לאחר מותו של המגזין המתחרה Gourmet.

Bon Appetit מתבסס על המשיכה הרחבה של מזון בתרבות ומעניק לתרבות מקום רב יותר. השנה, נכון לחודש אוקטובר, עלה מספר עמודי הפרסום במגזין ב-21% יחסית לתקופה המקבילה בשנה הקודמת - כך על-פי ה-Media Information Newsletter, כשחלק ניכר מהמודעות החדשות מגיעות מלקוחות שאינם בתחום העיסוק המובהק של המגזין, כמו שאנל, BMW ובנק Chase.

אבל הפרינט הוא רק חלק אחד מהמשוואה. שורה של שותפויות חדשניות בין לקוחות מזון לבין מותגים מתחום המזון, הביאו את מיטב השפים והמסעדות בארה"ב מהדפוס אל אירועים חיים. המגזין גם עיצב מחדש את האתר שלו, BonAppetit.com. "אנחנו לא סתם עוקבים אחר מגמות בעולם המזון, כך אומרת סגנית המו"ל, פמלה סרוקר מאן, "אנחנו מתווים מגמות במזון".

Esquire: מתעלם מהפרות הקדושות של הפרינט

מספר המודעות בפרינט של מגזין הגברים Esquire עלה ב-18% נכון לחודש אוקטובר - כך על-פי ה-Media Industry Newsletter. זאת, בין היתר, הודות לגיליון השנתי החגיגי שיצא באוקטובר. ארגון American Society of Magazine Editors העניק למגזין ארבע מועמדויות ב-National Magazine Awards. המותג השיק מהדורה שבועית לאייפד ובחן מודל תשלום שבמסגרתו הוא גובה כסף מקוראים על קריאת כתבה בודדת.

המגזין מתעלם לעתים קרובות מהפרות הקדושות של הפרינט: במקום תצלום של סלב, כנהוג בתעשייה, השער של גיליון מארס, למשל, כלל טקסט בלבד.

ערוץ Esquire Network, עלה לאוויר עם סרט דוקומנטרי בן שנתיים על ההיסטוריה של המגזין, והוא נמנה עם מתיחות המותג האמיצות ביותר שנעשו בתחום המגזינים.

Vice: הדיגיטלי חובר לווידיאו, שחובר לכבלים

מה שהחל בקנדה בשנת 1994 כמגזין התרבות "Voice of Montreal" הפך לאימפריית מולטימדיה בינלאומית ששוכנת בברוקלין. החברה סגרה באחרונה עסקה עם ערוץ HBO להפקת Vice - סדרה הדוקומנטרית שהייתה מועמד לפרס אמי וזכתה לעונה שנייה הקיץ, זאת בעודה משחקת במגרש של הגדולים בעולם המגזינים.

גרסת הפרינט ממשיכה לשגשג, עם מספר הולך וגדל של מודעות ב-24 מהדורות בינלאומיות, שפירושן 1.1 מיליון עותקים בתפוצה בינלאומית. אך תוכן הווידאו של Vice זכה ליותר מ-1.1 מיליארד צפיות באתר Vice.com וערוצי הפצה אחרים, לרבות ערוץ Vice ביוטיוב. העסק הצומח הזה, שבו הדיגיטלי חובר לווידיאו, שחובר לטלוויזיה בכבלים, הוא מה שדחף את הכנסות הקבוצה אל מעבר ל-175 מיליון דולר בשנה שעברה (על-פי נתוני המגזין), והביא להשקעה בשווי 70 מיליון דולר בחודש אוגוסט על-ידי 21st Century Fox, אשר העמידה את השווי של Vice Media על יותר ממיליארד דולר.

Men's Fitness: מכה את המתחרה

המגזינים Men's Fitness ו-Men's Health באו לעולם בשלהי שנות השמונים של המאה הקודמת, אבל במהלך השנים, Men's Health הביס את יריבו על דוכן העיתונים - גם במכירות המודעות וגם באיכות החומר המערכתי שלו. ואז, בשנת 2012, המו"ל - חברת Rodale - הסתכסך עם העורך הכוכב של המגזין, דיוויד זינצ'נקו, שהוביל את המגזין במשך תריסר שנים. באופן טבעי, הוא הפך לכעין יועץ על למגזין המתחרה, שם סייע לגייס צוות חדש (לרבות אנשים שעבדו אצל המו"ל) על מנת לבצע שדרוג כולל של המגזין שרבים רואים בו את תחיית הכותר.

על אף ש-Men's Health עדיין גדול יותר, Men's Fitness נמצא על גל חדש, עם עלייה של 20% במכירות בדוכני העיתונים במחצית השנייה של השנה וגידול של 34% במספר עמודי המודעות עד לחודש אוקטובר.

Elle: מתחבר למשקפי גוגל

מגזין הנשים Elle משגשג בהרבה חזיתות בשנת 2013. הוא פרסם זה עתה לא רק את הגיליון העבה בתולדותיו לחודש ספטמבר, אלא את הגיליון העבה ביותר לכל מגזין שהוא שמפרסם המו"ל Hearst. גם האתר שלו הגיע לשיא חדש בהכנסות חודשיות - לא רק יחסית לאתר של המגזין אלא גם יחסית לכל אתר של המו"ל Hearst. המגזין חדשני ונושא את עיניו לעתיד: השנה הוא השיק מהדורה שבועית לאייפד ואת Elle Glassware, דריסת הרגל הראשונה של עולם המגזינים בשירותי התוכן של Google Glass.

אך מעבר לכול, אסור לשכוח את חשיבות התוכן האיכותי שבלב המגזין. העורכת הראשית של Elle, רובי מאיירס, החלה להוביל את המגמה של כתבות ארוכות ומעמיקות במגזיני נשים.

W: שערים יוצאי דופן

כשמתבוננים באתגרים העומדים בפני תעשיית המו"לות, מרענן גם לראות את ההצלחה המחודשת של W עם גרסת פרינט גדולה במיוחד ויפהפיה שממחישה את כל מה שאנחנו אוהבים במגזינים. המגזין W, שיצא נשכר הודות להובלה המערכתית של סטפאנו טונצ'י מאז שנת 2010, שלא לדבר על צילומי השער המדהימים של אמה סטון בפברואר וטילדה סווינטון בגיליון מאי, הגדיל את המכירות בדוכני העיתונים ב-23% במחצית הראשונה של שנת 2013. בה בעת, סגנית הנשיא-מו"ל, לוסי קריז, סייעה ליצור את המחצית הראשונה החזקה ביותר של כתב העת מאז שנת 2008, כך על-פי המו"ל, Conde Nast. מספר עמודי המודעות עלה ב-9% נכון לחודש אוקטובר.

Women's Health: ההכנסות מהדיגיטל צמחו ב-40%

זו הייתה שנה בריאה מאוד עבור המותג הזה, מבית המו"ל Rodale. מספר המודעות במגזין הבריאות הנוצץ גדל בשיעור של 32% נכון לגיליון חודש ספטמבר, בעוד ההכנסות מהתחום הדיגיטלי עלו ב-40%. תוכניות יצירתיות כמו מיזם הכושר הפילנתרופי Run 10 Feed 10 ותוכנית חיפוש הכישרונות "Next Fitness Star" - שבוצעו בשיתוף עם שותף המדיה The Today Show - חשפו את המותג Women's Health לאוהדים ב"חיים האמיתיים".

השנה בלבד הוסיף המגזין לשורותיו 3 מהדורות בינלאומיות נוספות, מה שמביא את הנוכחות העולמית שלו ל-24 מהדורות ב-43 מדינות.

InStyle: מתנסה בדברים חדשים

מגזין האופנה InStyle נכנס שוב לרשימת המגזינים המובילים בזכות התנסות בדברים חדשים. הוא העניק לקוראים בעלי מכשירי אייפד אפשרות להוריד חינם רימיקס שנעשה על-ידי נערת השער של חודש יוני, סלינה גומז, ערך ראיון בטוויטר עם דרו ברימור - חברה חדשה בשירות המיקרובלוגינג וכוכבת השער של חודש ספטמבר, וביקש מקוראים להצביע עבור מועמד סלבריטאי ב-Social Media Awards (פרסי המדיה החברתית) שהוא מחלק בעצמו.

המגזין גם השיק נעליים תחת המותג InStyle ברשת NineWest והוא מוכר באינטרנט את ה"InStyle Perfect White Shirt" ("החולצות היחידות הנמכרות לפי גודל החזייה"). הגיליונות של המגזין לחודשים מארס וספטמבר רשמו שיאים חסרי תקדים בהיקף העמודים שלהם. נובמבר יהיה הגיליון ה-22 ברציפות שבו נרשמת עלייה במספר המודעות.

New York: זכה בשער השנה

המגזין האייקוני הזה, בן 45 השנה, עדיין עומד על תילו, על אף שדומה שהשבועון נתקל בקשיים שרק הולכים ומתרבים. המגזין זכה בפרס "שער השנה" של ה-American Society of Magazine Editors על גיליונו הבלתי נשכח "The City and Storm" (העיר והסערה) שפורסם ב-12 בנובמבר, 2012, ולאחר מכן זכה בפרס "מגזין השנה" ב-National Magazine Awards לשנת 2013, כבוד המוענק על מצוינות הן בפרינט והן במדיה דיגיטלית. אבל New York שב לרשימה שלנו בעיקר בגלל המומנטום שלו בתחום הדיגיטלי. אתרי הספין אוף שלו, Vulture ו-GrubStreet, צומחים במהירות וסייעו לתחום הפרסום הדיגיטלי כולו לרשום את החודש הטוב בתולדותיו עד כה בספטמבר השנה.

EatingWell: שיתוף תוכן בהיקף גבוה

מהמטה שלו בשלברן, ורמונט, הדו ירחון החדש EatingWell מוצא את דרכו לשיח האמריקני על מזון ובריאות. קוראים ומפרסמים מצביעים ברגליים: EatingWell הגדיל את מחזור הקוראים שלו בתשלום ל-750 אלף קוראים בהשוואה ל-600 אלף קוראים בתחילת השנה ו-350 אלף כש-Meredith רכשה את המגזין בשנת 2011. גיליון יולי אוגוסט צפוי למכור 80,000 עותקים בדוכני העיתונים, שיא חדש, כך על-פי החברה. מספר עמודי המודעות נכון לחודש ספטמבר עלה ב-52%, כך על-פי ה-Publishers Information Bureau. אבל Publishers Information Bureau גם מוצא צמיחה באפיקים אחרים - כמו בריתות של רישוי תוכן עם ספקי שירותי בריאות ומותגים כמו Dole Salads. הרישוי מהווה כיום רבע מהכנסות המגזין.

3 מגזינים נוספים שכדאי לשים לב אליהם:

Sports Illustrated

זו הייתה שנה מצוינת עבור הצוות החדש של העורכים ב-Sports Illustrated, שלא רק העלו את המכירות שלו בדוכני העיתונים במחצית הראשונה של השנה אלא גם הגבירו את התעבורה לאתר. הקרדיט מגיע, בין היתר, לזיכיון בגדי הים הצומח של המגזין, כמובן, אך גם לסיפור הבלעדי על היציאה מהארון של שחקן ה-NBA ג'ייסון קולינס, שהוביל לתעבורה הרבה ביותר באתר של המגזין מאז ומעולם, כמו גם דיווחים מעמיקים כמו הסידרה על הפוטבול באוניברסיטת אוקלהומה.

Modern Farmer

המגזין יצא לאור לראשונה בחודש אפריל, ואפשר לומר בביטחה שמדובר במגזין המעוצב ביותר שמתמקד בחקלאות. אך הנישה של כתב העת הזה, שיוצא אחת לרבעון, אינה מסתכמת בחוות חקלאיות - היא מטפלת גם בנושא שהופך יותר ויותר פופולרי: מקורות המזון שאותו אנחנו אוכלים. שני הגליונות הראשונים טיפלו לעומק בתנועה האורגנית ההולכת ומתפשטת בסין ובחווה נטולת גלוטן בנוואדה תוך השאת עצות לגבי כללי ההתנהגות בשוק החלים על חקלאים, טיפים על "גידול קוקטיילים" ותובנות לגבי המגמות האופנתיות ביותר בעולם האגררי בסתיו. ביל קלינטון אפילו תרם את חלקו למגזין בשורה של שאלות ותשובות בגיליון השני. המאמץ המשותף סייע למשוך מגוון של מפרסמים, מרשת המזון המקסיקני Chipotle ועד לטרקטורים מתוצרת Kioti.

Wired

מגזין Wired עיצב מחדש את הפרינט בגיליון יוני, כחלק מהמאמץ של העורך החדש, סקוט דדיץ', להפוך את המגזין לבעל אוריינטציה של לייפסטייל, והמשיך להתפשט לתחומים אחרים - כולל לעולם הדיגיטל, כמובן, שם הוא מייצר כ-50% מסך ההכנסות שלו. בעזרת חסות מחברת סיסקו, המגזין השיק מגזין וירטואלי במימון המון בשם The Connective, שנוצר במהלך 48 שעות בלבד. התפוצה של מהדורת הטאבלט המעולה שלו עלתה על 100,000, מה שהפך אותו לאחד מכתריסר מגזינים בלבד שמגיעים לרף הזה. הוא הרחיב את עסקי הכנסים לתחום הבריאות ונכנס לתחום ה-native advertising באמצעות Amplifi, ששואף לייצר תוכן מטעם מפרסמים.