נתניהו: "לנצל את המשאב האדיר שקיים במגזר הערבי"

רה"מ: "אנו לא יכולים להבטיח פיתוח כלכלי בלי להבטיח את החוק. חייבים לכבד את החוק. זה קריטי, וזה בכל תחום ותחום. חברה שוויונית זה גם בחובות וגם בזכויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בוועידת ראש הממשלה לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים המתקיימת בתל-אביב.

נתניהו אמר בתחילת דבריו כי "חלק חשוב מהצמיחה יבוא מהשילוב של אזרחי ישראל הערבים בכלכלת ישראל ובמשק. זה חשוב לכולנו כי זה יוסיף נדבך מאוד חשוב לצמיחה. זו המדיניות שמנחה אותנו".

נתניהו דיבר על 3 דברים מרכזיים:

"אנחנו כממשלה צריכים לתת תשתיות בכל התחומים, ולצורך זה לקחנו 5 מיליארד שקל, ואנחנו שמים אותם שם, בכל התחומים ובכל המיקומים. מה זה תשתיות? זה כדי שנשים ערביות למשל תחלנה להגיע לעבודה. זה אומר מרכזי הכשרה, יצירת ביקושים, תחבורה בתוך היישובים, שיתוף פעולה עם חברות. תהיה יכולת שווה של כל אזרחי ישראל להגיע לעבודה, גם גברים וגם נשים".

"יש היום פיתוח אדיר בגליל ובנגב. כולם הם חלק מזה. הכבישים מסיעים את כולם והתחבורה הציבורית מסיעה את כולם. אני רוצה לעודד יזמות עסקית ופרטית. הכל יהיה טכנולוגיה ולכן אנחנו מדגישים את ההשכלה. אני קורא לחברות ישראליות לנצל את המשאב האדיר הזה".

ראש הממשלה המשיך וקרא לערביי ישראל לתרום את חלקם: "זה דורש גם ממכם לפעול. אני רוצה שהשאיפה לנצל ולמצות את המצויינות תהיה אצל כל אחד מהילדים בישראל, גם יהודים וגם ערבים. אתם צריכים להשקיע בתשתית האנושית והאישית שלכם".

הנושא השלישי עליו דיבר ראש הממשלה היה בעיית הפשיעה במגזר הערבי. "אנחנו לא יכולים להבטיח פיתוח כלכלי בלי להבטיח את החוק. חייבים לכבד את החוק. זה קריטי וזה בכל תחום ותחום. חברה שוויונית זה גם בחובות וגם בזכויות".

"אנחנו רוצים שכל אזרחי ישראל יהנו מהצמיחה אבל שגם ישתתפו בה. אנחנו משקיעים בתשתיות עם כל הקשיים התקציביים כי זאת הדרך להבטחת צמיחה ושגשוג לכל אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, פתח הבוקר את הוועידה: "כשנצליח להשוות את התוצר לנפש במגזר המיעוטים לזה שבמגזר היהודי, מדינת ישראל תהיה בין 20 המדינות המשגשגות בעולם. זו חובתה של המדינה כלפי אזרחיה לפעול למיצוי הפוטנציאל שלהם, כבודדים וכקבוצה, ולאפשר צמצום הפערים הכלכליים-חברתיים. האחריות למשימה זו מונחת לפתחה של ממשלת ישראל, אך לא פחות מכך היא מוטלת על אנשי עסקים יהודים וערבים, גורמי ממשל, נציגי המגזר השלישי. על כולנו לצאת מאזור הנוחות שלנו כדי להקים מיזמים עסקיים משותפים".

עוד הדגיש לוקר כי "היקף ההשקעה של הממשלה באוכלוסיות המיעוטים בישראל, מגיע לחמישה מיליארד שקלים בין השנים 2010-2016. השקעה יוצאת דופן זו, מבטאת את נחישותה של ממשלת ישראל לקדם באופן משמעותי את שילוב המגזרים השונים, בכלל הפעילות הכלכלית - חברתית של מדינת ישראל. שילוב זה, מעבר להיותו מנוע צמיחה מרכזי לכלכלת ישראל; הוא המפתח לעתיד חיינו המשותפים בארץ הזאת. הוא מבטיח שלא תיווצרנה כאן שתי כלכלות ושתי חברות מקבילות שאינן נפגשות, אלא כלכלה אחת חזקה וצומחת".