רוזן, ללוז וביינרט: "שלישיית הגמר" לתפקיד מנכ"ל הבורסה

חברי דירקטוריון הבורסה יתכנסו היום כדי לבחור את המנכ"ל החדש ■ הערכות: המובילים - רוזן, הזוכה לתמיכת בנק הפועלים, וביינרט, המזוהה עם האוזר

ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הבורסה הודיעה לחברי הדירקטוריון, כי שלושת המועמדים הסופיים שיעלו היום (ה') להצבעה הם יעקב רוזן, לשעבר מנכ"ל מבטחים החדשה ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים; יוסי ביינרט, מנכ"ל בורסת הנגזרים Nadex בשיקגו; ודן ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון. כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, המועמדים המובילים לתפקיד הם רוזן וביינרט.

חברי הדירקטוריון יתכנסו היום כדי לבחור את מנכ"ל הבורסה החדש, שיחליף את אסתר לבנון שפורשת בסוף השנה. שלושת המועמדים יתייצבו אף הם באחד העם, וזאת לטובת "ריאיון פרונטלי" עם הדירקטורים, והתרשמות מ"שלישיית הגמר". לאחר מכן יתקיים דיון פתוח בנושא, ובסופו ההצבעה החשאית. הדירקטורים ייחשפו רק למספר ההצבעות הסופי אשר לו זכה כל מועמד.

בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי רוזן, ביינרט וללוז הם המועמדים הסופיים שנבחרו על-ידי ועדת האיתור, אולם הדירקטורים בבורסה עודכנו על כך רשמית רק אתמול. חברי הוועדה, שבראשה עומד יו"ר הבורסה הזמני, ד"ר רון מלכא, החליטו לחשוף את השלושה 48 שעות לפני ההצבעה, כדי לאפשר לדירקטורים - שקיבלו פרופיל של כל אחד מהמועמדים - להתייעץ עם הגופים שהם מייצגים.

גרפו 700 אלף שקל

בתום הליך ממושך, שכלל סינון של כ-50 המועמדים שנבחרו להתמודד על תפקיד מנכ"ל הבורסה (בעזרת שירותיה של חברת ההשמה "עמדה", שסייעה בתהליך תמורת סכום לא מבוטל), ולאחר שגרפו לכיסם סכום מצרפי של כ-700 אלף שקל תוך שלושה חודשים, הצליחו חברי ועדת האיתור לצמצם את הרשימה לשלושה מועמדים סופיים.

בשבועות האחרונים נמצאים רוזן, ביינרט וללוז, שכל אחד מהם מייצג גורם בעל אינטרס לשלוט בבורסה בתל אביב, בעיצומו של "רוד שואו" בין הדירקטורים באחד העם, במטרה להגביר את סיכוייהם להיבחר.

יעקב רוזן זוכה לתמיכת בנק הפועלים, שבו כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל וראש החטיבה הפיננסית (2001-2007). ב-2008 הוא הצטרף לקבוצת הביטוח מנורה כיו"ר מנורה פיננסים, ובהמשך שימש כמנכ"ל מבטחים החדשה, קרן הפנסיה הגדולה בישראל. כיום הוא משמש כיו"ר ועדת השקעות עמיתים בהפניקס. בתו של רוזן מועסקת כיום בבורסה במחלקת משאבי אנוש.

המועמד השני - ומי שמסתמן כמתחרה הרציני של רוזן על כס מנכ"ל הבורסה - הוא יוסי ביינרט, מנכ"ל Nadex בשיקגו. מדובר במועמד אלמוני למדי, שמזוהה עם יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר. ביינרט, כיהן בעבר כדירקטור בחברת ההימורים IG גרופ הולדינגס. וכמנכ"ל חברת ITG - חברת ברוקראז' וטכנולוגיות מידע המספקת פלטפורמה למסחר אלקטרוני במניות.

המועמד השלישי הוא דן ללוז, שזוכה לתמיכה מהמתחרה הגדול של הפועלים - לאומי. ללוז כיהן שנים רבות במגדל, ותפקידו המשמעותי האחרון היה כאמור יו"ר מגדל שוקי הון, שאותו סיים לפני כארבע שנים, ומאז הוא מתמקד בעסקים פרטיים.