זיסר יצא בשן ועין: פלאזה סנטרס מכרה חלקה ב"אי החלומות"

מכרה לממשלת הונגריה תמורת 15 מיליון אירו את חלקה בפרויקט הנדל"ן השאפתני שממוקם על האי אובודה שבבודפשט

חברת פלאזה סנטרס, מקבוצת אלביט הדמיה, הודיעה היום כי השלימה את מכירת חלקה בפרויקט "אי החלומות" (כ-43.5%) לממשלת הונגריה, תמורת 15 מיליון אירו. מדובר על פרויקט נדל"ן שאפתני שממוקם על האי אובודה שבבודפשט. פלאזה סנטרס ושותפים נוספים רכשו את המקום מממשלת הונגריה ב-2007 ותכננו להקים במקום פרויקט של מתקני קזינו, בתי מלון, דירות, בית אופרה, מרינה ועוד.

בזמנו תלו בחברה תקוות רבות בפרויקט, אך בשנים האחרונות נרשמה ירידה דרסטית בשווי המוערך של הנכס, בעיקר בעקבות הדחיות החוזרות במועד השלמתו הצפויה (בעבר העריכה פלאזה כי הפרויקט יושלם ב-2012, והיום כבר מדובר על 2017).

בדוחות פלאזה סנטרס, צנח שווי הפרויקט מ-71.9 מיליון אירו בסוף 2009 ל-20.9 מיליון אירו בסוף 2012. ככל הנראה לא תהנה פלאזה סנטרס מתזרים פנוי בגין העסקה, שכן הכסף מן המכירה ישמש להחזר החוב שקיים כנגד הנכס. נזכיר כי אלביט הדמיה מצויה בימים אלו בעיצומו של הסדר חוב בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, ובמסגרתו צפויים מחזיקי האג"ח לעבור תספורת של למעלה מ-50%.

מפלאזה סנטרס נמסר כי: "תמורת העסקה תשמש לפירעון החוב הבנקאי שכנגד הנכס שהינו בתנאי נון-ריקורס. במאזני פלאזה סנטרס הנכס כבר הופחת לגובה ההלוואה ולכן לא צפוי רישום הפסד חשבונאי".