שוק הספורט העולמי מגלגל כ-130 מיליארד דולר בשנה

כך עולה ממחקר של PwC; עוד נתון מעניין שחשף: 170 מיליון צופי טלוויזיה ראו את גמר ליגת האלופות ב-2013

"170 מיליון צופי טלוויזיה ראו את גמר ליגת האלופות של 2013 (בין באיירן מינכן לדורטמונד הגרמניות), במה שהפך אותו לאירוע הספורט הכי נצפה השנה". את הנתון הזה חשף מרטין וגנר, נציג סוכנות שיווק הספורט האירופית TEAM, בכנס ה-International Football Arena שנערך השבוע בציריך, שווייץ. הסופרבול של ה-NFL, שרשם ב-2013 צפייה של 108 מיליון אנשים (בארצות הברית בלבד, לא כולל חו"ל), הוא האירוע היחיד שהתקרב השנה לנתונים הללו.

חברת TEAM משווקת כבר שנים ארוכות עבור אופ"א את זכויות השידור והזכויות המסחריות של ליגת האלופות, מפעל המועדונים הבכיר של הכדורגל האירופי, הליגה האירופית (המפעל המשני, לשעבר גביע אופ"א), ושל הסופרקאפ. וגנר, שציטוטיו פורסמו באתר insideworldfootball, הוסיף כי אופי הגופים המשדרים של התחרויות השתנה מאד לאורך השנים. "בין 1995 ל-1997, יותר מ-95% מהכנסות זכויות השידור הגיעו מערוצים ציבוריים/ממלכתיים, ומערוצים מסחריים", אמר. "במחזור מכירת הזכויות הנוכחי (2012-2015), יותר מ-50% מהערוצים השותפים שלנו הם ערוצי 'פרימיום' בתשלום".

מטבע הדברים, השתלטות הערוצים בתשלום על זכויות השידור היא אחת הסיבות העיקריות לצמיחה הגדולה והקבועה שנרשמת במחיר שלהן. לפי הערכות, עד 2018 יהיו ברחבי העולם יותר ממיליארד אנשים שיהיו מחוברים לערוצי 'פרימיום' כלשהם.

כמו כן, התייחס וגנר למחקר שפרסמה לאחרונה חברת הייעוץ הבינלאומית PwC, שטען כי שוק הספורט העולמי, על כלל היבטיו, מגלגל כיום כ-130 מיליארד דולר בשנה, מתוכם 40 מיליארד דולר מכספי ספונסרים ומפרסמים. ב-2006, התרומה של הספונסרים לשוק הספורט נאמדה ב-27 מיליארד דולר.